سورنا بورس عرضه بنزین یورو ۴ افزایش می یابد/کاهش واردات روزانه بنزین - سورنا بورس

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با بهره برداری از دو طرح جدید بنزین‌سازی در پالایشگاه‌های بندرعباس و لاوان و همچنین بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از ابتدای سال ۹۶ توزیع بنزین یورو ۴ در کشور گسترش می یابد.
عباس کاظمی، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴۴ در هشت کلانشهر کشور توزیع می شود.

وی افزود: با بهره برداری از دو طرح جدید بنزین‌سازی در پالایشگاه‌های بندرعباس و لاوان و همچنین بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از ابتدای سال ۹۶ توزیع بنزین یورو ۴ در کشور گسترش می یابد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: همچنین در برخی شهرها توزیع بنزین یورو ۴ آغاز شده اما به صورت جامع و تثبیت شده نیست که تا پایان سال توزیع بنزین یورو ۴ در چند شهر دیگر نیز به تثبیت می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه “به طور متوسط در نیمه نخست سال جاری ۱۲ میلیون لیتر بنزین در هر روز وارد کردیم”، گفت: در نیمه دوم سال با عبور از پیک سفرهای تابستانی، میزان واردات بنزین کاهش یافته و هم اکنون چیزی در حدود ۵ میلیون لیتر در روز واردات بنزین داریم.

پیش از این معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی از کاهش واردات بنزین در نیمه دوم سال ۹۵ و قطع واردات بنزین در سال ۹۶ با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 25 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها