سورنا بورس صادرات نفت ایران به هند ۱۹ درصد کم شد - سورنا بورس

پس از آنکه عربستان و عراق فروش نفت خود به هند را افزایش داده و سهم خود به عنوان دو تامین کننده اصلی سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان را باز یافته اند، واردات نفت هند از ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.
پس از آنکه عربستان و عراق فروش نفت خود به هند را افزایش داده و سهم خود به عنوان دو تامین کننده اصلی سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان را باز یافته اند،  واردات نفت هند از ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.
بر اساس آمارهای حرکت تانکرها و گزارش تهیه شده توسط موسسه تامسون رویترز، صادرات نفت ایران به هند در ماه نوامبر به حدود ۶۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت ایران به هند در ماه اکتبر ۷۶۵ هزار و ۵۰۰ بشکه بود که بالاترین میزان صادرات ایران به هند محسوب می شد. صادرات نفت ایران به هند علیرغم کاهش نسبت به ماه قبل، همچنان افزایش قابل توجهی نسبت به رقم نوامبر یعنی ۱۳۸ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز نشان می دهد.
این کاهش قبل از توافق اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت برای کاهش تولید اتفاق افتاده است. ایران یکی از اعضای اوپک از توافق کاهش تولید اوپک معاف شده و اجازه یافته است تولید خود را ۹۰ هزار بشکه دیگر افزایش دهد و به حدود ۳٫۸ میلیون بشکه در روز برساند.
این گزارش حاکی است، صادرات نفت ایران به هند در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده و از رقم ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ بشکه به ۴۶۸ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز رسیده است.
به طور کلی، هند در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۶، روزانه حدود ۴٫۲۸ میلیون بشکه نفت وارد کرده که ۷٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، واردات نفت هند از ایران در بازه زمانی آوریل تا نوامبر، یعنی ۸ ماهه نخست سال مالی هند، ۱۲۶ درصد افزایش یافته و به ۵۳۲ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسیده است. سهم ایران از خرید نفت هند در این مدت از ۵٫۹ به ۱۲٫۵ درصد افزایش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 25 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها