سورنا بورس صادرات‌ ال‎پی‎جی ایران علیرغم تحریم رکورد می‎زند - سورنا بورس

در آستانه آغاز فصل تعمیرات بهاره پالایشگاه های ایران که از اواخر ماه مارس تا پایان ماه ژوئن ادامه می‌یابد، میزان صادرات ال پی جی این کشور در ماه ژانویه به ۵۲۰ هزار تن رسید که بیشترین رقم صادرات این کشور از زمان لغو تحریم ها در ژانویه ۲۰۱۶ بود.

به گزارش سورنا بورس، به گفته منابع بازار، صادرات ال پی جی ایران در ماه فوریه به ۴۰۰ هزار تن کاهش یافت، اما در ماه‌های مارس و آوریل روندی افزایشی داشت و به ۴۴۰ و ۵۰۰ هزار تن رسید.

صادرات ال پی جی ایران در ماه می، میزان کل صادرات این کشور از ابتدای سال جاری میلادی را به ۲٫۲۶ میلیون تن خواهد رساند. در این ماه محموله های ال پی جی ایران به کشورهای چین، هند، پاکستان، تایوان، اندونزی و تایلند صادر شده یا خواهد شد.

این گزارش حاکی است، تاکنون ۷ تانکر حامل ال پی جی بنادر ایران را ترک کرده‌اند، و ۴ تانکر دیگر نیز قرار است در روزهای آینده بنادر ایران را ترک کنند یا هنوز برای بارگیری به بنادر ایران نرسیده‌اند.

به گفته منابع تجاری، با توجه به برقراری تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تجار نگران انعطاف پذیری محدود خریداران در زمینه تداوم خرید ال پی جی از ایران هستند که موجب افزایش هزینه واردات ال پی جی برای آنها خواهد شد.

منابع آگاه در شرکت‌های کشتیرانی هم گفتند، نگران مشکلات مربوط به حمل محموله های ایران و پرداخت پوشش‌های بیمه‌ای این محموله‌ها هستند.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 493 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.