سورنا بورس شیبا به خودپردازهای بیشتر  Bitcoin of America اضافه شد - سورنا بورس

گرچه مدت زیادی از طول عمر رمزارز شیبا نمی‌گذرد، اما این ارز دیجیتال به خوبی توانسته است در بازار کریپتو رشد کرده و جایگاه بسیار خوبی را در این بازار به دست آورد. پس از رشد خیره کننده شیبا در سال گذشته، کاربردها و استفاده‌های آن نیز گسترش یافت. اخیراً Bitcoin OF America که یک صرافی مجازی در ایالات متحده است تصمیم‌گرفت این رمزارز را نیز به دستگاه‌های خودپرداز فیزیکی خود اضافه کند.

در ادامه مطلب با جزئیات بیشتر این اقدام و تأثیر آن بر شیبا و بازار ارزهای دیجیتال با ما همراه باشید.

 Bitcoin of America چیست

 شیبا چیست؟

گمان می‌کنید بازار ارزهای دیجیتال محدود به بیت‌کوین بوده و تنها شامل حقایقی درباره بیت‌کوین که باید بدانید است؟ رمزارزهای دیگری هم در این بازار هستند که رشد خوبی را تجربه کرده‌اند. شیبا  (Shiba Inu)یک ارز دیجیتال و توکن مبتنی بر زنجیره ERC-20 یا بلاکچین اتریوم است که در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به وسیله فرد یا گروه ناشناسی به نام ریتوشی  (Ritushi)منتشر شد. نام این رمزارز از نوعی سگ ژاپنی به نام شیبا گرفته شده است که نوعی میم (meme) تلقی شده و به نماد این ارز دیجیتال هم تبدیل شده است. به نظر می‌رسد این رمزارز خود را رقیب ارز دیجیتال Dogecoin‌ می‌نامد و می‌خواهد به عنوان کوینی برای پاداش‌دهی به کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود و همچنین با توجه به نوع خود بتواند برای پرداخت‌های کوچک و خرد نیز جایگزینی برای بیت‌کوین تلقی شود.

 Bitcoin of America چیست

دوج‌کوین که ابتدا با نیت شوخ‌طبعانه‌ای به وجود آمده بود مدتی در میان کاربران محبوب شده و با اعلام خرید حجم سنگینی از آن از سوی ایلان ماسک رشد زیادی را تجربه کرده بود. گرچه مدتی بعد ریزش بسیار زیادی داشت و نتوانست روند رشد خود را حفظ کند؛ اما با توجه ریزش کلی بازار ارزهای دیجیتال این ریزش چندان دیده نشد.

تعداد کوین‌های شیبا ثابت بوده و به تعداد یک میلیون میلیارد ( ) عدد در همان ابتدای انتشار ضرب شده است که از این مقدار نیمی از آن به خالق اتریوم تقدیم شده و او بخش اعظمی از این تعداد را برای پیشگیری از تورم شیبا سوزانده است و قسمت دیگری را صرف خیریه کرده است، ۵۰ درصد هم در ابتدا در استخر یا Pool نقدینگی صرافی غیرمتمرکز UniSwap قرار گرفته است. بعدتر در سال ۲۰۲۰ خالق این رمزارز یعنی ریتوشی (ناشناس) صرافی غیرمتمرکز ShibaSwap را معرفی کرده است که در آنجا می‌توان این رمزارز را به توکن‌ها و کوین‌های دیگر تبدیل کرد و به رونق این ارز دیجیتال کمک بسیاری کرده است.

تفاوت‌های اصلی این رمزارز با دوج‌کوین رقیب اصلی‌اش در این است که تعداد کوین‌های شیبا ثابت و از پیش ضرب شده است، درحالی‌که تعداد کوین‌های دوج‌کوین نامحدود است، همچنین دوج‌کوین بر خلاف شیبا که زنجیره بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کند از بلاک‌چین مخصوص خود استفاده می‌کند و اصطلاحاً یک کوین است.

پس از جنجال توییت‌های رمزارزی ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا که با توییت‌های جنجالی خود یکباره قیمت رمزارزها را به‌شدت با نوسان مواجه می‌کرد نام شیبا نیز به‌عنوان یکی از رمزارزهای موردنظر تسلا برای پذیرش در معاملات بر سر زبان‌ها افتاد و موجب رشد یکباره این رمزارز شد. در همین حال تعدادی از کسب‌وکارهای مختلف دیگر این رمزارز را به‌عنوان وجه خرید از خود به رسمیت شمردند که موجب رشد خوب آن در بازه زمانی کوتاهی شد. از جمله این کسب‌وکارها می‌توان به برند فروشنده برخط لوازم الکترونیکی New Egg، فروشگاه اتوموبیلی با نام VegasAuto که به فروش خودروهای لوکس در لاس وگاس می‌پردازند و همین طور Bitcoin of America به عنوان پذیرنده و فروشنده این رمزارز اشاره کرد.

Bitcoin of America  چیست و چه می‌کند؟

شرکت Bitcoin OF America خود را یک صرافی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند که تحت قوانین وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا کار کرده و به‌صورت کاملاً قانونی به افراد آمریکایی خدمات تبدیل ارز دیجیتال را ارائه می‌کند. این صرافی همچنین دارای دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال است که افراد می‌توانند از طریق آن با کارت‌های اعتباری یا پول نقد اقدام به خرید رمزارزها کنند.

 

در ابتدای امر تنها ارز دیجیتال بیت‌کوین را می‌شد از طریق خودپردازهای این شرکت خریداری کرد؛ اما بعدتر ارزهایی مثل اتریوم و دوج‌کوین هم به آن اضافه شدند. اخیراً با رشد قابل‌توجه رمزارز شیبا این شرکت شیبا را نیز به جمع رمزارزهای قابل‌ارائه خود اضافه کرد.

 Bitcoin of America چیست

خودپردازهای شرکت Bitcoin of America در بسیاری از ایالت‌ها و شهرهای مهم ایالات متحده وجود دارد و افراد می‌توانند با رعایت حریم خصوصی و محرمانگی اقدام به خرید مبالغی از ارزهای دیجیتال کنند که این امر از سوی افرادی که دغدغه حریم خصوصی دارند مورد استقبال قرار گرفته است.

باید در نظر داشت که تنها تا سقف مشخصی از ارز دیجیتال را می‌توان با پول نقد خریداری کرد و کاربران نمی‌توانند بدون احراز هویت یا تأیید آدرس اقدام به خرید مقادیر زیاد از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در دستگاه‌های خودپرداز Bitcoin of America‌ کنند. این مسئله به‌خاطر رعایت قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده و این شرکت خود را ملزم به رعایت تمامی قوانین فدرال و ایالتی مرتبط با ارزهای دیجیتال در محل‌های فعالیت خود می‌داند.

 

نقاط قوت نقاط ضعف
روشی سریع و راضی‌کننده برای خرید و/یا فروش ارز دیجیتال است

برای انجام تراکنش نیازی به هیچ‌گونه کارت فیزیکی یا کارت بانکی نیست

برخی از دستگاه‌ها با مقادیر مجاز یا در مکان‌هایی که قوانین الزام تأیید هویت ندارند فرایند را به‌صورت محرمانه و ناشناس انجام می‌دهند

امکان خرید ارز دیجیتال را در مکان‌هایی که محدودیت‌هایی برای خرید این رمزارزها وجود دارد فراهم می‌کند

راه‌حل در دسترسی برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال است

معمولاً کارمزد تراکنش بسیار بالایی دارد

ممکن است برای تراکنش‌های سنگین مناسب نباشد؛ چون بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال محدودیت خرید/فروشی بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلاری دارند

دستگاه‌های خودپرداز در بیشتر مناطق نیازمند تأیید هویت هستند که این یعنی تراکنش شما کاملاً ناشناس انجام نمی‌شود

نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال

سخن پایانی

در این مطلب به خبر اضافه‌شدن رمزارز شیبا به دستگاه‌های خودپرداز صرافی Bitcoin of America یکی از صرافی‌های دارای بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال BTM در کشور ایالات متحده پرداختیم. همچنین برای روشن‌تر شدن بحث معرفی مختصری از رمزارز نسبتاً محبوب شیبا و رقیب سنتی‌اش دوج‌کوین کردیم و در نهایت مختصری راجع به صرافی Bitcoin of America و دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کردیم که برای خرید ناشناس رمزارزها به گزینه‌ای جذاب برای افراد حساس به حریم خصوصی تبدیل شده است.

باید دید آیا شیبا می‌تواند شعار هوادارانش که آن را «قاتل دوج‌کوین» می‌نامند محقق کند و سهم بازاری فراتر از دوج‌کوین پیدا کند؟ آیا با پایان رکود بازار ارزهای دیجیتال شیبا می‌تواند به گزینه‌ای برای پرداخت‌های خرد تبدیل شود یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها