سورنا بورس شرکت‌های بزرگ نفتی برای ورود به ایران تا انتخابات آینده ریاست جمهوری صبر می‌کنند - سورنا بورس

مجله فوربس در گزارشی در مورد زمان اعلام رسمی قراردادهای جدید نفتی ایران نوشت، شرکت های بزرگ نفتی احتمالا برای ورود به صنعت نفت ایران تا انتخابات ریاست جمهوری ماه می در ایران صبر خواهند کرد.بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته، دولت ایران تا روز چهارشنبه با شرایط سرمایه گذاری جدید در صنعت نفت این کشور موافقت خواهد کرد.
شرکت های بین المللی در انتظارند تا ببینند چه زمانی این قراردادها به طور رسمی عرضه می شود. این قراردادها در نوامبر سال گذشته به صورت اجمالی در تهران معرفی شدند، اما کنفرانس برنامه ریزی شده ای که قرار بود برای ارائه رسمی این قراردادها در ماه فوریه در لندن برگزار شود به دلیل مخالفت های داخلی با این قراردادهای جدید برگزار نشد.
در ماه می، مقامات ایرانی گفتند، قراردادها در ماه ژوئن یا جولای مورد تصویب نهایی قرار خواهد گرفت، اما این ضرب الاجل نیز از سوی تهران رعایت نشد. اکنون اگر وعده وزیر نفت ایران درباره نهایی شدن قالب جدید قراردادهای نفتی این کشور در هفته جاری محقق شود، راه برای ورود شرکت های بزرگ نفتی جهان به ایران هموار خواهد شد.
بحث ها در داخل ایران درباره امتیازاتی که این کشور باید بدهد تا بتواند سرمایه گذاران خارجی را به صنعت نفت ایران جذب کند داغ است. اما اظهارات اخیر زنگنه نشان می دهد که یا اتفاق نظر در این باره حاصل شده، یا اینکه منتقدان به حاشیه رانده شده اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فوربس،حتی اگر شرایط قراردادهای جدید نفتی ایران در اواخر این هفته منتشر شوند، هنوز عناصر دیگری هستند که قبل از ورود شرکت های بزرگ نفتی به ایران باید محقق شوند. از مهمترین این شرایط برقراری مجدد روابط بانکی بین ایران و بقیه جهان است. به علاوه، برخی شرکت های نفتی ممکن است تصمیم بگیرند قبل از ورود به بازار ایران، تا انتخابات آتی ریاست جمهوری که روز ۱۹ می برگزار خواهد شد صبر کنند. با این وجود، انتشار قالب جدید قراردادهای نفتی ایران گام مهمی در مسیر توسعه صنعت نفت ایران خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 16 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.