سورنا بورس سازمان آب و برق پیش از اربعین پروژه انتقال آب به چذابه را تکمیل کند - سورنا بورس

غلامرضا شریعتی در جلسه زیرساخت اربعین که ۵ مرداد ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر چند عملکرد همه دستگاه‌های ذیربط استان خوزستان در اربعین سال گذشته راضی‌کننده و خوب بوده است، اما امیدواریم که امسال این عملکرد بهتر باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: انتظار می‌رود که راه و شهرسازی به تعهدات خود در زمینه تعریض و چهارخطه کردن مسیر مرز چذابه در زمان مقرر عمل کند. همچنین سازمان آب و برق و قرارگاه خاتم آبرسانی به این مرز را انجام دهند.

شریعتی ادامه داد: درباره گسترش پارکینگ حتما باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا مشکل سال گذشته در مورد کمبود پارکینگ به وجود نیاید. همچنین درباره برق‌کشی و تامین روشنایی دو کیلومتر از ۴۰ کیلومتر مسیر باقی مانده است تا به انتها برسد؛ در این زمینه اگر کمکی لازم باشد استانداری خوزستان همکاری خواهد داشت.

شریعتی عنوان کرد: انتظار می‌رود همکاری بین بخشی در این زمینه وجود داشته باشد و همه دستگاه‌ها با نگاهی باز نسبت به هم عمل کنند و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت به ما انتقال داده تا آن را سریعا برطرف کنیم.

استاندار خوزستان در زمینه انتقال آب به مرز چذابه خطاب به سازمان آب و برق خوزستان گفت: در اربعین گذشته سازمان آب و برق خوزستان تعهد داد که در اربعین آینده این طرح به پایان می‌رسد. این توافق با آب و برق خوزستان صورت گرفته است و نمی‌توانید بگویید که توانایی انتقال آب در ۳۰ کیلومتر در طول یک سال ندارید. این کار باید انجام شود. سال دیگر هم می‌آیید و می‌گویید که نشد.

وی افزود: اگر زمان را از دست داده‌اید برای جبران آن همه امکانات خود را بسیج کنید. این موضوع را قبول دارم که باید کار به درستی و کارشناسی‌شده انجام شود اما زمان کافی در اختیار شما بوده است و این را با نیروی بیشتر جبران کنید. آب و برق خوزستان کار خوب انجام می‌دهد اما سنگین است، کار را چابک‌تر انجام دهید. اگر این اقدام انجام نشود من دیگر روی آب و برق خوزستان حساب باز نمی‌کنم. یعنی شما اینقدر ناتوان هستید؟

استاندار خوزستان تصریح کرد: به همه دستگاه‌های استان اعلام می‌کنم هیچ کس حق منع در روند اجرای پروژه آبرسانی به چذابه، بستان و رفیع را ندارد، اگر هم که این اتفاق افتاد آن را به ما اطلاع دهید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مدتی است که موضوعی در فضای مجازی مبنی بر اینکه دولت بازارچه مرزی چذابه را از استان خوزستان گرفته، مطرح شده است. این را باید بگویم که دولت مرز چذابه را به پایانه مرزی تبدیل کرده است و در جایی که پایانه هست احتیاجی به بازارچه مرزی نیست.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 2 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها