سورنا بورس روس ها در ایران نیروگاه می سازند - سورنا بورس

یادداشت تفاهم احداث یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در استان هرمزگان به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار میان وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه امضا شد.
«حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در حاشیه آیین امضای یادداشت تفاهم احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی حرارتی که قرار است در هرمزگان صورت بگیرد، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه ۱٫۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که قرار است یکی از شرکت‌های با تجربه کشور روسیه آن را احداث کند.

وزیر نیرو ادامه داد: قرار است این نیروگاه در هرمزگان که شامل چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی است توسط شرکت روسی احداث و تحویل داده شود.

چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که آیا سفر وزیر انرژی روسیه و دیدار با مسئولان وزارت نیرو در راستای احداث همین یک نیروگاه بوده است، گفت: صحبت‌های اولیه نیز در این دیدار با طرف روسی در زمینه احداث نیروگاه برق آبی صورت گرفته است که فعلاً در مراحل اولیه است.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق مدام در حال تغییر است و تحولات زمانه نیز گواه بر این امر است، افزود: طرح‌های بی‌شماری در صنعت آب و برق وجود دارد که در مرحله انتهایی خود قرار دارد و امیدواریم با تدبیر و خلاقیت مدیران شرکت‌ها به بهره‌برداری برسند.

به گزارش فارس،وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بسیاری از ردیف‌های بودجه مربوط به صنعت برق در لایحه بودجه ۹۶ کاهش یافته است و این مسئله می‌تواند برای شرکت‌های استانی در صنعت برق که بایستی برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی خود به سراغ منابع جایگزین از جمله جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بروند تلنگری باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 351 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 25 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.