سورنا بورس روسیه با وجود امضای توافق اوپک در تولید نفت رکورد زد - سورنا بورس

بر اساس آمار وزارت انرژی روسیه اعلام کرد، میانگین تولید نفت این کشور در سال گذشته میلادی به ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز رسید که ۰٫۱ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سال ۲۰۱۷ نهمین سال افزایش پیاپی تولید نفت روسیه بود که در آن سطح تولید این کشور به بالاترین سطح از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ (۷۰-۱۳۶۹) رسید.

به نوشته بلومبرگ، میانگین تولید نفت روسیه در دوره ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین در مقایسه با میانگین تولید آن در سال ۱۹۹۹ (۷۸- ۱۳۷۷) تقریبا ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

تولید نفت روسیه در اکتبر ۲۰۱۶ (مهر-آبان ۱۳۹۵) یعنی یک ماه قبل از آنکه کشورهای اوپک امضای توافق کاهش تولید نفت را اعلام کنند، به ۱۱ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

روسیه تعهد کاهش ۳۰۰ هزار بشکه در روز خود در قبال توافق کاهش تولید را به تدریج اجرا کرد به طوری که در چند ماه نخست پس از اجرای توافق کاهش تولید، سطح تولید این کشور همچنان بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز بود.

قیمت نفت برنت سال گذشته ۱۸ درصد افزایش پپدا کرد و سطح موجودی انبارهای نفت جهان نیز کمتر شد.

قیمت نفت برنت در ساعت ۰۸:۴۰ صبح امروز به وقت محلی در بازار لندن با ۰٫۲ درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به ۶۷ دلار رسید.

تولید نفت روسیه در دسامبر (آذر-دی) گذشته به ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن ۰٫۱ درصد افزایش دارد.

یک سال است که اوپک و برخی کشورهای غیراوپک در چارچوب یک توافق، تولید خود را کاهش داده‌اند تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، جلوی کاهش قیمت‌های نفت را بگیرند.

اجرای توافق کاهش تولید از ژانویه ۲۰۱۷ شروع شد و تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه دارد.

 

منبع: پایگاه خبری بلومبرگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 14 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.