سورنا بورس دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد - سورنا بورس

حسن عباسی معروفان عضو هیات مدیره بازرگانی دولتی با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت گندم در آینده نزدیک وجود ندارد، اظهار کرد: دولت همانند سال‌های قبل هر کیلو گندم را برای خبازی‌های آزاد‌پز و یارانه‌بگیر به‌ترتیب ۹۰۰ و ۶۶۵ تومان عرضه می کند که به تبع آن قیمت آرد و نان نباید افزایش یابد.

به گزارش سورنا بورس، وی با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولت موظف به تامین گندم مورد نیاز خبازی‌هاست، افزود: دولت ریالی نرخ گندم را اضافه نکرده است تا قیمت نان افزایش یابد اما به هرحال شورای آرد و نان تعیین‌کننده قیمت نان است و باید راجع به آن اظهار نظر کند.

عباسی معروفان در پاسخ به این سوال که خبازی‌های آزاد پز اظهاراتی مبنی بر افزایش هزینه‌های حمل و نقل و … دارند، بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد در کارگروه تنظیم بازار آرد و نان،اتحادیه‌ها سخنان خود درباه افزایش هزینه‌ها را مطرح می‌کنند که اگر کارگروه به جمع‌بندی در این زمینه برسد، مطمئنا تمهیدات لازم را در زمان خود اتخاذ خواهد کرد.

معاون بازرگانی خارجی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نانوایی‌ها هیچ‌گونه افزایشی در مواد اولیه گندم نداشتند، تصریح کرد: دولت کماکان در نظر دارد که طبق روال گذشته نان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 3 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.