سورنا بورس خط فشار قوی گاز به استان محروم‌ کشور می‌رسد - سورنا بورس

غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز (شنبه) در دفاع از پیشنهاد کمیسیون اقتصادی برای الحاق یک بند به بخش هزینه‌ای تبصره یک لایحه بودجه گفت: از سال ۹۳ بند «ق» به قانون بودجه اضافه شد که بر احکام دائمی نیز به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس این دو قانون تمام روستاهای کشور از همان سال تاکنون با مکانیزم بند «ق» صاحب خط فشار قوی گاز شدند.

نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: درحال حاضر همه استان‌های کشور به جز شرق کشور سه خط فشار قوی گاز دارند و به تازگی خط فشار قوی به مناطق شرقی کشور رسیده است.

وی متذکر شد: در بند الحاقی یک به تبصره یک لایحه بودجه بحث این است که به شرق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان که از محروم‌ترین استان‌های کشور است، اجازه دهیم براساس مکانیزم بند «ق»، خط فشار قوی گاز داشته باشند.

پس از سخنان موافقان و مخالفان نماینده دولت در کمیسیون تلفیق مجلس با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مبنی بر تداوم گازرسانی به شهرها و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی موافقت کرد.

گفتنی‌است؛ نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ با بند الحاقی یک تبصره یک ماده واحده این لایحه با ۱۱۷ رأی موافق، ۶۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر این اساس نمایندگان مجلس، شرکت ملی گاز را مکلف به تداوم گازرسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان‌جنوبی در سال ۹۷ کردند.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 362 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 27 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.