سورنا بورس خروج ترامپ بر صنعت نفت کشور، تاثیری نخواهد داشت - سورنا بورس

علی ادیانی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر خروج ترامپ از برجام بر توسعه صنعت نفت اظهار کرد: در این رابطه دو دیدگاه در کشور وجود دارد؛ یک دیدگاه در اقلیت است که گاهی در تاریخ بعد از انقلاب برخی از دستگاه‌های اجرایی، قوه مجریه و بخشی از مجلس را در اختیار گرفته است. معتقدان این دیدگاه بر این باورند که برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور یک راه وجود دارد، آن هم گره زدن خود به غرب و آمریکا است.

به گزارش سورنا بورس، وی افزود: دیدگاه دوم که نقطه مقابل دیدگاه فوق قرار دارد، بر این باور است که توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور با تکیه بر ظرفیت، قابلیت‌ها و دانسته‌های بالقوه و بالفعل کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به راحتی می‌توانیم در مباحث مربوط به نرم‌افزاری از فکر نیروی انسانی خوش فکر و جوان کشور استفاده کنیم.

همچنین در بخش سخت‌افزاری نیز می‌توانیم بر توان داخل تکیه کنیم، البته بهره‌مندی از این دو توان با نگاه به بیرون برای تقویت درون، فرجام خوشایندی برای کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نگاه مدیران، متولیان و نمایندگان مجلس باید متکی بر نگاه دوم باشد که ریشه در باورهای انقلاب داشته و با رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره)، باورهای مقام معظم رهبری و مجموعه فرهیختگان و علاقمندان به انقلاب و ملت ایران عجین شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ورود و خروج ترامپ و امثال آنها هیچ تاثیر جدی و اثربخشی بر توسعه کشور از جمله صنعت نفت نخواهد داشت. این شعار نیست، بلکه واقعیت است.

وی بیان کرد: ما جنگ را چگونه به پیروزی رساندیم؟ آیا از آمریکا و نظام غرب کمک گرفتیم؟. برعکس؛ آن‌ها در این باره نقطه مقابل ما قرار گرفته بودند، علاوه بر این آیا دستیابی ایران به غنی سازی ۲۰ درصدی با تکیه بر نظام سلطه آمریکا و اروپا محقق شد؟.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران امروز، به لحاظ رشد علمی رتبه یک منطقه را از آن خود کرده است و در برخی از مقوله‌ها در زمینه دستیابی به فناوری و تکنولوژی علمی جزء ۵ تا ۷ کشور دنیاست؛ آیا این موفقیت‌ها با کمک مستشاران آمریکا و اروپا پدیدار شده است؟.

وی تاکید کرد: باید مسئولان و ملت ایران همگام با هم به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنند. اگر ما فرهنگ مقاومت، استقامت و ایستادگی را به واقع باور کنیم، به راحتی خواهیم توانست با تکیه بر داشته‌های ملی در زمینه تقویت و ارتقا کشور کمک رسان باشیم. از این رو حضور یا فقدان حضور ترامپ و امثالش هیچ تاثیری بر کشور نخواهد گذاشت.

ادیانی با اشاره به این بیت از شعر حافظ “ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست”،”عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری”، گفت: این موضوع مصداق بارز رابطه ما و خروج ترامپ از برجام است.

وی بیان کرد: خروج ترامپ هر چند می‌تواند ما را به زحمت بیاندازد اما اعتماد و باور بر توان داخلی، در نهایت فرجام موفقیت‌آمیزی را برای ما رقم خواهد زد؛ چراکه تجربه انقلاب گواه صادق این ادعاست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 18 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.