سورنا بورس حل مشکل بی‌آبی در گرو مدیریت آب‌های زیرزمینی - سورنا بورس

مشاور وزیر نیرو در مدیریت حوضه‌های آبریز هشدار داد در صورت عدم جبران برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی، در بسیاری از نقاط کشور با مشکل بی‌آبی رو به رو خواهیم شد.

محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز با اشاره به فرایند تدوین طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، گفت: کار به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه دولت نتوانست هزینه اجرای طرح را فراهم کند.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب‌وفاضلاب سخن می‌گفت، افزود: در عین حال باید پذیرفت در برخی بخش‌ها که مشکل مالی نیز وجود نداشت، مانند گسترش مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع آبی، ضعیف عمل شد.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: در کل، به علت محدودیت منابع مالی، شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور نتوانستند طرح احیا و تعادل بخشی را به خوبی پیش ببرند.

مشاور وزیر نیرو به طرح مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز کشور نیز اشاره کرد و گفت: در برنامه سوم توسعه، مدیریت حوضه‌های آبریز در سه سطح حوضه‌ای، محلی و ملی دیده شده بود اما در مجلس نهم این طرح اصلاح و مقرر شد مدیریت حوضه‌ها، یکپارچه شود.

وی اضافه کرد: در طرح جدید قرار است شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور، فقط مسئولیت حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی را داشته باشند.

مشاور وزیر در مدیریت حوضه‌های آبریز خاطرنشان کرد: این قانون به وزارت نیرو ابلاغ شده اما هنوز ساز و کارهای لازم برای اجرای آن تدوین نشده است؛ در هر حال اجرای این طرح جلوی بسیاری از موازی کاری‌ها را گرفته و امید می‌رود مدیریت، یکپارچه شود.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب بیست و چهارم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست وهفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 25 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.