سورنا بورس جاری شدن آب شرب در شبکه آبرسانی ۸۰۰ روستا - سورنا بورس

امروز در سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به استان کرمانشاه، به صورت ویدئوکنفرانس و به طور همزمان طرح‌های آبرسانی به ۸۰۰ روستای کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این ۸۰۰ روستا که جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر دارند، تا امروز به وسیله تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شدند؛ اما از امروز با حذف آبرسانی تانکری، می‌توانند از آب شرب لوله‌کشی شده به صورت پایدار و با کیفیت برخوردار باشند.

این ۸۰۰ روستا در ۴ استان کرمانشاه، لرستان، فارس و مازندران قرار دارد و طرح‌هایی است که با بودجه سال ۹۵ تکمیل شده است.

طبق آمار رسمی مجموعه وزارت نیرو، از ابتدای سال ۹۵ تا پایان خرداد ۹۶ تعداد قریب به ۳ هزار و ۴۰۰ روستا با جمعیت بیش از ۲ میلیون نفر، تحت پوشش پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی روستایی و تاسیسات تک روستایی قرار گرفته‌اند.

با این کار، تعداد کل مشترکان آب بخش روستایی کشور به حدود ۵٫۵ میلیون فقره و حداکثر ظرفیت منابع آبی این بخش به حدود ۲٫۵ میلیارد متر مکعب در سال رسید و موجب رسیدن ضریب بهره‌مندی جمعیت روستایی تحت پوشش تاسیسات آب به ۸۱ درصد شد.

از تعداد حدودی ۳ هزار و ۴۰۰ روستایی که از ابتدای سال ۹۵ تا پایان خرداد ۹۶ آبرسانی شده‌اند، آبرسانی به ۵۰۰ روستا در بهار ۹۶ تکمیل شد و کار آبرسانی به ۸۰۰ روستای دیگر ادامه یافت، تا اینکه امروز تکمیل این طرح‌ها به طور رسمی اعلام شد.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها