سورنا بورس توافق ایران و عراق برای برداشت از دو میدان مشترک نفتی - سورنا بورس

عصر یکشنبه جبار علی حسین اللعیبی، وزیر نفت عراق با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر نفت عراق پس از این دیدار در خصوص محورهای مورد مذاکره با همتای ایرانی خود اظهار داشت: نشست امروز ما در چارچوب نشست پیشین و برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در صنایع نفت و گاز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود:‌ روابط تهران-بغداد بسیار مستحکم است و ما در این دیدار درباره همکاری‌های مشترک در خصوص انتقال نفت کرکوک به پالایشگاه‌های ایران بحث کردیم.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: همچنین در زمینه برداشت از میدان‌های مشترک نفتی صحبت کردیم و پیشرفت خوبی در مذاکرات داشتیم و قرار شده است که کمیته‌های فنی ۲ طرف بیش از پیش فعال شوند.

وی ادامه داد: طی امسال یا سال آینده تفاهم‌نامه مشترکی در زمینه تولید نفت از دو میدان مشترک (خرمشهر و نفت‌شهر جنوبی) خواهیم داشت.

این عضو کابینه دولت عراق محورهای این مذاکره را بهره‌برداری از گاز عراق، آموزش کارآموزان، ارسال تجهیزات ایران به عراق و انتقال گاز ایران به بغداد و بصره عنوان کرد و گفت: جلسه امروز در تکمیل سفر پارسال وزیر نفت ایران به بغداد است تا بتوانیم به نتایج مطلوب طرفین دست یابیم.

وی افزود: در دیدار امروز همچنین به بازار جهانی نفت پرداختیم و خواستار این شدیم همکاری‌هایمان در سازمان اوپک بیشتر شود.

وزیر نفت عراق در پاسخ به اینکه «آیا ایران و عراق در اوپک برای تثبیت و افزایش قیمت جهانی نفت با هم همکاری خواهند کرد»، گفت: عراق به طور کامل به مصوبه‌های اوپک احترام می‌گذارد و ما از طرف دولت عراق دستور داریم که باید به مصوبه‌های اوپک پایبند باشیم.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها