سورنا بورس تعویض ۱۰ هزار ترانس فرسوده برق در تهران / رشد ۱۳ درصدی مصرف برق صنایع - سورنا بورس

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی ۱۰ هزار ترانس فرسوده برق در استان تهران با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی تعویض خواهد شد، گفت: اگر چه مصرف برق صنایع در استان تهران ۱۳ درصد رشد داشته است اما خوشبختانه بدون اعمال خاموشی توانستیم برق صنایع را تأمین کنیم.سیدعلی بربند، از تعویض ترانس‌های قدیمی و فرسوده برق در استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان تهران ۳۵ هزار ترانس برق نصب شده است که ۳۰ درصد آن یعنی حدود ۱۰ هزار ترانس قدیمی و بالای ۱۷ سال عمر دارند.
وی ادامه داد: برنامه ما این است که این ترانس‌های قدیمی را با استفاده از تولیدات داخلی تعویض کنیم به همین دلیل از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حتی خارجی که می‌توانند فاینانسور این طرح شوند می‌خواهیم که در این طرح مشارکت کنند.
بربند با اشاره به اینکه چند تولیدکننده داخلی برای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در قالب این طرح سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در قالب فاینانسور با خرید ترانس از تولیدکنندگان داخلی در این طرح مشارکت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به صراحت بند «ز» ماده ۱۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه در این خصوص، گفت: در بند «ز» ماده ۱۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است چنانچه بخش خصوصی با سرمایه خود تلفات انرژی برق را در شبکه انتقال و توزیع کاهش دهد، وزارت نیرو موظف است نسبت به خرید انرژی بازیافت شده با قیمت و شرایط در دوره زمانی که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، اقدام و یا مجوز صادرات به همان میزان را صادر کند.
وی تأکید کرد: پس قانون‌گذار به صراحت از سرمایه‌گذاران خصوصی و داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی که فاینانسور باشند حمایت کرده است پس بنابراین با طرح تعویض ترانس‌های برق به هیچ عنوان قرار نیست که ترانس از خارج وارد کشور شود.
بربند با اشاره به اینکه نگاه ما حمایت از صنایع داخلی است، گفت: ترانس‌های قدیمی تلفات انرژی بالایی نیز دارند بنابراین این طرح در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات انرژی داشته باشد.
وی ادامه داد: طبق برنامه در تلاش هستیم که تلفات انرژی برق در شبکه توزیع را ۳٫۸ درصد کاهش دهیم که قطعاً طرح تعویض ترانس‌ها بسیار در این راستا حائز اهمیت خواهد بود.
بربند ادامه داد: به تازگی چندین تولیدکننده داخلی ترانس به شرکت توزیع برق استان تهران مراجعه کرده‌اند و طبق گفته‌های خود این شرکت‌های تولیدکننده قطعاً این برنامه می‌تواند موجب افزایش تولید محصولات این کارخانه‌ها شود.
 رشد ۱۳ درصدی مصرف برق صنایع
وی در پاسخ به این سؤال که همواره قبل از اجرای برجام ابراز نگرانی می کردید که با بالا رفتن مصرف برق صنایع نتوانید پاسخگوی نیاز صنایع استان تهران باشید، گفت: مصرف برق صنایع ۱۳ درصد رشد داشته است که خوشبختانه بدون اعمال خاموشی توانستیم برق مورد نیاز صنایع را تأمین کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه تولید و مصرف برق در استان تهران سر به سر شده است، گفت: پیک مصرف برق در استان تهران در ۲۹ تیر ماه به ۲ هزار و ۴۶۱ مگاوات رسید بنابراین خوشبختانه با همکاری خوب مردم در صنایع توانستیم بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده پیک مصرف برق را بدون مشکل سپری کنیم.
نصب ۲۵ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان تهران
بربند در خصوص نصب نیروگاه مقیاس کوچک در تهران، گفت: در حال حاضر ۲۵ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در استان تهران نصب شده است اما به تازگی مجوز نصب ۲۰۰ مگاوات نیز صادر شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران، ادامه داد: مشکل نصب این نیروگاه‌های مقیاس کوچک اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی است که با دریافت این تسهیلات می‌توان به نصب این نیروگاه‌ها امیدوار بود.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،در خصوص ورود آلمانی ها برای نصب نیروگاه خورشیدی در تهران گفت:مجوز ساخت نیروگاه خورشیدی از سوی آلمانی ها صادر شده است اما هنوز منجر به قرارداد نشده است که جنبه عملیاتی پیدا کند.
بربند ادامه داد:مکان یابی ها انجام شده و قرار است در استنا تهران ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 378 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 16 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.