سورنا بورس تعویض یخچال‌های فرسوده، به صرفه‌جویی 55 درصدی در مصرف برق می‌انجامد - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، سعید امانی اضافه کرد: با تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا، به طور میانگین مصرف انرژی سالانه هر یخچال برای یک خانوار از ۸۶۶ به ۳۸۷ کیلووات ساعت کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعداد کل یخچال‌های تعویض شده (۲ هزار و ۲۸۰ دستگاه)، در مجموع سالانه حدود یک هزار و ۱۰۰ مگاوات ساعت در مصرف انرژی برق کشور صرفه‌جویی شده که این میزان صرفه‌جویی معادل کاهش تولید سالانه یک هزار و ۴۰۰ تن گاز دی‌اکسید کربن (CO2) است.

مدیر دفتر مطالعات بهره‌وری انرژی بخش ساختمان و لوازم خانگی ساتبا گفت: تجارب موجود نشان می‌دهد که برخی از خانواده‌‌ها بعد از خرید یخچال‌ فریزر جدید، همچنان وسیله قدیمی خود را در مکانی دیگر به برق زده و روشن نگه می‌دارند که بیشتر مواد غذایی غیرضروری و مازاد بر نیاز خود را در آن نگهداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: این امر باعث می‌شود مصرف برق وسیله جدید به مقدار مصرف قبل افزوده شود و اگرچه وسیله جدید دارای رتبه انرژی بالاتر و مصرف انرژی کم‌تری است، ولی در مجموع مصرف برق افزایش پیدا می‌کند.

امانی گفت: در اجرای این طرح از سوی ساتبا پیش‌بینی شده تا متقاضی در مرحله دریافت یخچال‌فریزر جدید، الزاما یخچال‌‌فریزر قدیمی خود را تحویل داده تا وسیله فرسوده به شیوه مطمئنی اسقاط و امحا شود.

طرح تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا پارسال در دستور کار قرار گرفت و دوره آزمایشی آن اجرایی شد؛ در این طرح، یخچال فرسوده از متقاضیان تحویل گرفته می‌شود و یخچال جدید با تسهیلاتی ارزان‌قیمت به آنها تحویل داده می‌شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 10 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها