سورنا بورس بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان (آپدیت 1401) - سورنا بورس

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

مرزهای زمینی و قوانین اقتصادی و سیاسی کشورها رویای یک اقتصاد بدون مرز را به چالش می‌کشند. حتی اگر در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت نکرده باشید قطعا بارها برای نصب یک اپلیکیشن و یا استفاده از خدمات برون مرزی به پیغام “عدم امکان ارائه‌ی سرویس” مواجهه شده‌اید. ایرانیان با این قبیل پیام‌ها بیشتر آشنایی دارند و اگر در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید با چالش‌های این مسئله روبه رو هستید.

صرافی بایننس یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال با اجبار کاربران به احراز هویت موجب خروج بسیاری از کاربران ایرانی از این صرافی شد. برای فهمیدن چرایی و چگونگی این مطلب تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله لیستی از بهترین صرافی‌های خارجی مناسب ایرانیان و صرافی‌های جایگزین بایننس به شما معرفی می‌کنیم.

 

چرا باید از صرافی بایننس خارج شویم؟

اگر در یک کلام بخواهیم پاسخ سوال بالا را بدهیم باید بگوییم چون شما باید از دارایی خود محافطت کنید! زیرا صرافی بایننس به طور رسمی اعلام کرده است که به کابران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد.

پس حتی اگر از کاربران وفادار این صرافی بوده‌اید عاقلانه‌ترین کار این است که به فکر صرافی جایگزین بایننس باشید. داستان از اینجا شروع شد که با فشار مقامات قانونگذاری امور مالی در سراسر دنیا، صرافی بایننس در مرداد ماه ۱۴۰۰ مجبور شد که ارائه خدمات خود را به برخی کشورها محدود و یا به طور کامل متوقف کند.

درواقع صرافی بایننس از زمان تاسیس بدون مجوز در تمامی کشورها شروع به فعالیت کرد، اما پس از مدتی نهادهای قانونگذاری امورمالی به بایننس هشدار دادند که لازم است مجوز دریافت کند و همچنین مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و جرایم مالی را اجرا کند.

برای مبارزه با پولشویی و جرایم مالی اولین قدم چیست؟ بله، احراز هویت! عملی که تا به آن زمان صرافی بایننس برای کاربران خود اعمال نکرده بود. صرافی بایننس که مجبور به تبعیت از قوانین نهادهای مالی بود برای این که کاربران را ترغیب و تشویق به احراز هویت کند، محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

از جمله‎‌ی این محدودیت‌ها کاهش سقف برداشت روزانه برای کاربرانی که احراز هویت نکردند بود. بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان اما به همین جا بسنده نکرد و پس از مدتی فعالیت را برای تمامی کاربرانی که هنوز احراز هویت انجام نداده بودند ممنوع اعلام کرد. این یکی از بدترین خبرها برای کاربران ایرانی بود زیرا کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های بین المللی نسبت به ایران امکان احراز هویت را نداشتند.

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

خطرات معامله در صرافی بایننس چیست؟

با تمام توضیحات بالا حالا می‌دانیم که برای ما کاربران ایرانی ماندن در صرافی بایننس میسر نیست. روش‌های زیادی برای دور زدن احراز هویت و ماندن در صرافی بایننس وجود دارد اما صرافی بایننس بارها به صراحت اعلام کرده که دارایی افرادی که اطلاعات هویتی خود را به طور غلط و یا ناقص وارد کنند را از دسترس آنها خارج می‌کند و دیگر اجازه دسترسی به دارایی را به آنها نمی‌دهد. با این شرایط آیا می‌توان به چنین سیستمی اعتماد کرد و دارایی خود را در آن قرار داد؟

پاسخ خیر است، زیرا ذات بازارهای مالی علی الخصوص بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال پر از ریسک است بنابراین ریسک از دست دادن دارایی خود توسط صرافی محبوبتان را به آن اضافه نکنید!

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

چه چیزی باعث می‌شود یک صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان مناسب باشد؟

برای پاسخ به این سوال لازم است که بار دیگر دلایل تحریم ایرانیان توسط بایننس را مرور کنیم. خوب می‌دانیم که بایننس بزرگترین صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال است. بنابراین یکی از ویژگی‌های مهمی که باید در صرافی انتخاب بعدی خود در نظر بگیرید غیرمتمرکز بودن آن است تا دیگر مشکلات احراز هویت را نداشته باشید.

مورد بعدی استفاده از سایر صرافی‌هایی خارجی‌ایی است که پذیرای ایرانیان هستند و خدمات ارائه می‌دهند. اما مشکلی که وجود دارد این است که تمامی صرافی‌های خارجی دیر یا زود ممکن است طبق الگوی بایننس رفتار کنند و مجددا برای کاربران ایرانی مشکل ساز شود.

مورد بعدی استفاده از صرافی‌های ایرانی است که مشکلات احراز هویت را ندارند، هرچند که مقایسه صرافی‌های ایرانی با بایننس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است و حجم معاملات قابل توجه و بازار گسترده‌ای دارد، جالب نیست ولی مطمئن باشید که خدمات قابل قبولی را صرافی‌های داخل کشور به شما ارائه خواهند داد.

علاوه بر تمامی مواردی که عنوان شد باید چندین مورد دیگر هم در نظر بگیریم که در این قسمت مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم:

ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی

یکی از ویژگی‌هایی که یک صرافی را قدرتمندتر می‌کند و کاربران بیشتری را برای صرافی به ارمغان می‌آورد، تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط آن صرافی است. این شاخص یکی از قدرتمندترین و مهم ترین شاخص‌های انتخاب یک صرافی به خصوص برای کاربران قدیمی و تریدرهایی هست که با اکثر ارزهای دیجیتال معامله انجام می‌دهند.

رابط کاربری آسان

انتخاب یک پلتفرم با رابط کاربری آسان برای استفاده، به ویژه برای مبتدیان مهم است. اما اگر شما یک سرمایه‌گذار با تجربه در حوزه ارزهای دیجیتال هستید باید به دنبال صرافی‌هایی باشید که علاوه بر رابط کاربری آسان ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند انواع سفارشات پیشرفته و صادرات تراکنش برای اهداف مالیاتی ارائه می‌هند.

کارمزد

و اما کابوس اکثر تریدرها، کارمزد بالا! همه‌ی صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد دریافت می‌کنند. پس شما نمی‌توانید صرافی‌ای پیدا کنید که هیچ گونه کارمزدی از شما دریافت نکند. ولی می‌توانید صرافی‌ای پیدا کنید که کارمزد کمتری از شما دریافت کند و این یکی از موارد مهم برای انتخاب یک صرافی است. زیرا برخی معاملات ممکن است سود چندانی نداشته باشند و اگر کارمزد بالایی هم از شما دریافت شود عملا معامله شما چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نداشته است. انتخاب یک صرافی با کارمزد پایین کمک می‌کند تا سود شما از هر معامله به حداکثر برسد. نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که برای تغییر شبکه و انتقال ارز دیجیتال هم از شما کارمزد دریافت می‌شود.

بیمه و مقررات

انجام معامله به همراه یک صرافی منظم و قانون مدار بسیار ایمن‌تر از یک صرافی‌ای است که تابع برخی مقررات نیست و خدمات ضمانت و بیمه به شما ارائه نمی‌دهد. موضوع بیمه‌ی کاربران زمانی خیلی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که روند بازار به نفع شما نباشد و شما متحمل ضرر شوید، پس موضوع بیمه را حتما در انتخاب صرافی مورد نظرتان جدی بگیرید.

گزینه های واریز و برداشت

صرافی‌ای که انتخاب می‌کنید لازم است روش‌های پرداخت مختلفی را به شما ارائه دهد از جمله: حواله‌های بانکی، کارت‌های نقدی و اعتباری، پی پال و …تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید به راحتی وجه را به داخل و خارج از حساب خود انتقال دهید. به طور کلی یک صرافی هر چه گزینه‌های بیشتری را به کاربران ارائه بدهد صرافی بهتری محسوب می‌شود.

امنیت

ناگفته پیداست زمانی که بحث دارایی و پول مطرح می‌شود، مهم ترین فاکتوری که باید رعایت شود محافظت از آن دارایی است. چه در زمان‌های قدیم که این کار را با گاو صندوق یا نگهداری پول و طلا در مخفی‌ترین جای خانه انجام می‌دادند، یا در زمان حال که موضوع ارائه‌ی امنیت از دارایی کاربران توسط صرافی‌ها اعتبار مجموعه را بالا می‌برد.

لازم است که به دنبال صرافی‌ای باشید که چندین لایه‌ی امنیتی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای، پشتیبان‌گیری روزانه، ممیزی‌های امنیتی شخص ثالث و تاییدیه‌های ایمیلی در تراکنش‌ها را دارا باشد، بدین صورت حساب و دارایی شما ایمن‌تر باقی می‌ماند.

پشتیبانی مشتری

تصور کنید زمان معامله یک مشکل بزرگ برای شما پیش بیاید و یا درخواست برداشت از حساب شما با وجود کسر موجودی از حساب هنوز به کارت بانکی شما منتقل نشده. اولین راهکار شما چیست؟ قطعا تماس گرفتن با صرافی و جویای علت شدن، ولی اگر صرافی مورد نظر شما پشتیبانی قوی‌ای نداشته باشد، مشکلات شما دوچندان می‌شود.

در این زمان به خصوص که استرس و اضطراب شما بالا گرفته، حضور یک پشتیبانی که با آرامش و صبر مشکل شما را حل کند بسیار اهمیت دارد. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال به داشتن تیم‌های پشتیبانی آموزش دیده و پاسخگو که می‌توانند به کاربران در حل مشکلات پیش آمده کمک کنند، افتخار می‌کنند.

 بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

صرافی‌های خارجی که هم تراز بایننس باشند بهترین گزینه به عنوان بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان (لیست کامل) هستند. در مرحله‌ی بعد چنانچه از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنید لازم است بدانید که این صرافی‌ها صرفا تبدیل ارز دیجیتال انجام می‌دهید و ترید نمی‌توانید انجام دهید. بنابراین اگر فقط از صرافی غیرمتمرکز استفاده می‌کنید باید حتما در کنار آن یک صرافی متمرکز هم جهت انجام معاملات و خرید و فروش در نظر بگیرید. دقت کنید این صرافی متمرکز باید مشکلات احراز هویت مانند بایننس را نداشته باشد.

صرافی‌هایی نام آشنایی مانند صرافی کوکوین (https://donyaye-trade.com/article/kucoin-exchange ) و صرافی کوینکس (https://donyaye-trade.com/article/coinex-exchange ) از بهترین “صرافی‌های متمرکز” برای ایرانیان هستند که می‌توانند جایگزین خوبی برای بایننس باشند. در ادامه ما لیستی از بهترین “صرافی‌های غیرمتمرکز” برای استفاده‌ی کاربران ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

صرافی DODO

یکی از معتبرترین و امن‌ترین صرافی های غیرمتمرکز صرافی دودو (DODO) است. شعار اصلی صرافی دودو ارائه‌ی تجربه‌ی بی‌نظیر از معامله‌ی دارایی‌های دیجیتال برای تمامی کاربرانش است. صرافی دودو با الگوریتمی که به کار گرفته است نقدینگی بسیار بالایی دارد. این صرافی از رمزارزها و شبکه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. صرافی غیرمتمرکز دودو یکی از بهترین صرافی هایی است که برای ایرانیان می‌تواند جایگزین مناسب صرافی بایننس باشد.

ربهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

صرافی orac

صرافی غیرمتمرکز اورکا یکی از پلتفرم‌هایی است که به روی شبکه‌ی سولانا راه‌اندازی شده است. اگر بخواهیم سه ویژگی برای صرافی اورکا نام ببریم می‌توانیم به رابط کاربری ساده و جذاب، انجام مبادلات بسیار سریع و کارمزد پایین اشاره کنیم. صرافی غیرمتمرکز اورکا نیازی به احراز هویت ندارد و تنها با ورود به سایت رسمی این صرافی می تونید معاملات خودتون رو انجام بدید. علاوه بر این شما می‌توانید به راحتی کیف پول خود را به اورکا متصل کنید که این موضوع استفاده از این صرافی را برای کاربران ایرانی بسیار راحت می‌کند. البته دقت کنید که صرافی اورکا چون بر بستر سولانا فعالیت می‌کند کیف پول‌هایی که شبکه سولانا آنها را پشتیبانی می‌کند می‌پذیرد.

ربهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

صرافی curve

صرافی کرو (curve) یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز است که در لیست ده صرافی برتر غیرمتمرکز برای ایرانیان قرار دارد. صرافی کرو بر روی شبکه اتریوم قرار گرفته است و تمرکزش بر روی مبادله‌ی استیبل کوین‌ها است. صرافی غیرمتمرکز کرو در سال ۲۰۲۰ بر روی شبکه‌ی اتریوم راه اندازی شد. صرافی کرو که از چندین استخر نقدینگی تشکیل شده است به شما این امکان را می‌دهد که تنها با قرار دادن دارایی خود در این صرافی می‌توانید تامین کننده‌ی نقدینگی این استخرها شوید و از این طریق درآمد کسب کنید.

ربهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

صرافی ۱inch

صرافی وان اینچ در واقع تعداد زیادی صرافی غیرمتمرکز مختلف را می‌گیرد و آنها را برای مشتریان جمع می‌کند، به این معنی که شما همیشه بهترین نرخ را برای مبادله خود دریافت می‌کنید. علاوه بر این، وان اینچ هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌کند و در چندین شبکه‌ی بلاک چین در دسترس است. برای استفاده از خدمات صرافی ۱inch تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیف پول را که صرافی از آن پشتیبانی می‌کند به صرافی متصل کنید. صرافی ۱inch یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز مناسب برای ایرانیان است که در آن نیازی به ثبت نام و احراز هویت نیست.

ربهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

صرافی Multichain

صرافی مولتی چین یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز و مناسب برای ایرانیان است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای بایننس باشد. این صرافی که از شبکه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند دغدغه‌ی انتقال ارزها در شبکه‌های بلاکچینی مختلف را برای کاربران حل کرده است. یکی از مشکلات دیفای عدم امکان انتقال دارایی در بین شبکه‌های مختلف بلاکچینی است و این کار صرفا از طریق صرافی‌های متمرکز انجام می‌شود. در همین راستا صرافی مولتی چین این امکان را به کاربران می‌دهد که دارایی خود را بین شبکه‌های بلاکچینی مختلف انتقال دهند که این ویژگی مهمی برای یک صرافی غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

ربهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

صرافی kyberswap

صرافی غیرمتمرکز کایبرسواپ در سال ۲۰۱۸ بر روی شبکه‌ی اتریوم راه اندازی شد. کایبرسواپ یکی از صرافی‌هایی است که در ارائه‌ی سرعت و امنیت بالا در بین صرافی‌های مشابه حرف اول را می‌زند. علاوه بر این تیم توسعه دهنده‌ی کایبرسواپ پیشینه‌ی بسیار خوبی در حوزه‌ی دیفای دارند. ثبت نام و استفاده از صرافی کایبرسواپ بسیار ساده است، کافیست کیف پول خود را به این صرافی متصل کنید، اکنون می‌توانید از امکاناتی که این صرافی در اختیار شما قرار می‌دهد بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم صرافی بایننس با اعمال احراز هویت عملا دیگر برای کابران ایرانی قابل استفاده نیست. روش‌هایی وجود دارد که بتوان اعمال این تحریم‌ها را دور زد ولی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود زیرا خطر از دست رفتن تمام دارایی شما وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم که ۶ صرافی برتر غیرمتمرکز برای ایرانیان معرفی کردیم. تمامی این صرافی‌ها امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهند که می‌توانند جایگزین خوبی برای صرافی بایننس باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.