سورنا بورس برق ۲۱۷ روستای کشور از طریق انرژی‌های نو تأمین می‌شود - سورنا بورس

«آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: سال گذشته با همت و تلاش دست‌اندرکاران برق روستایی و مدیران عامل شرکت‌های توزیع به رکورد افتخارآمیز ۵۶ هزار و ۸۰۰ روستای برق‌دار دست یافتیم و به این ترتیب تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد و واجد شرایط برق‌دار شدند.

وی افزود: در طی سال‌های اخیر با تخصیص قسمتی از درآمد عوارض برق به برق‌رسانی به روستاها، انجام پروژه‌ها با شدت بیشتری ادامه یافت و سخت‌ترین پروژه‌های برق‌رسانی به روستاها که در تصور نبود انجام شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه «برخی پروژه‌های برق‌رسانی روستایی در شرایط صعب‌العبور اجرا شد»، گفت: از هفته دولت سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ ، تعداد ۲۱۵۲ روستا با ۳۲۰۵۶ خانوار و با احداث ۵۹۴۲ کیلومتر شبکه برق از نعمت برق برخوردار شدند.

وی ادامه داد: تا امروز برق‌رسانی به تعداد ۲۱۷ روستا با ۲۳۵۰ خانوار در کشور در نقاط صعب‌العبور یا مناطق دور‌افتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد با استفاده از سیستم‌های انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله سیستم‌های خورشیدی، بادی و… انجام شده که از این تعداد، سیستم های برق‌رسانی ۱۱۷ روستا در فاصله سال‌های ۹۲ تا پایان ۹۵ احداث شده‌اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 9 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها