سورنا بورس افزایش ۳۰۰۰مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌ها - سورنا بورس

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی درخصوص نیروگاه‌هایی که برای پیک تابستان ۹۷ به مدار خواهند آمد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به مدار آمده که امیدواریم تا تابستان سال آینده این میزان را به ۳۰۰۰ مگاوات برسانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن طرزطلب، افزود: این در حالی است که کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این سه هزار مگاوات نیروگاه جدید که تا تابستان سال آینده به مدار می‌آید، سرمایه‌گذاری داخلی است.

وی ادامه داد: تقریبا بجز در یک واحد ۱۶۲ مگاواتی نیروگاه شیروان که از سرمایه‌گذاری دولتی سرمایه آن تامین می‌شود، بقیه نیروگاه‌های جدید تا تابستان ۹۷، از طریق سرمایه بخش خصوصی تامین می‌شوند.

این مقام مسوول در ادامه درخصوص تبدیل برج‌های تر به خشک در نیروگاه‌های کشور گفت: این طرح از سال ۹۴ در واحد اول نیروگاه همدان به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، آغاز و در سال ۹۶ تکمیل شد و ما براساس آن توانستیم حدود ۸۷ درصد مصرف آب را در این واحد نیروگاهی کاهش دهیم.

وی افزود: البته این برنامه برای واحد های بعدی نیروگاه شهید مفتح همدان در حال اجرا شدن است که واحد دوم نیز پیمانکار آن تعیین شده که امیدواریم به زدی شاهد اتمام این فاز از پروژه باشیم.

طرزطلب گفت: ۲ واحد باقیمانده این نیروگاه نیز قرار است از وام جایکا برای تامین سرمایه تبدیل این برج‌های تر به خشک استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای همین طرح در نیروگاه اصفهان نیز اظهار داشت: برای نیروگاه اصفهان نیز دنبال مجوز هستیم که امیدواریم با دریافت سریع این مجوزها بتوانیم کار آن را زودتر شروع کنیم.

 

منبع: وزارت نیرو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 10 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.