سورنا بورس افزایش سطح پایداری برق اهواز نسبت به سال گذشته - سورنا بورس

درهمین خصوص مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر درخصوص بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای کاهش آثار ناشی از بروز ریزگردها در شبکه برق اهواز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۵ دستگاه کلید گازی، ۲۰۵ دستگاه کلید جداساز و ۲۴۸۷ عدد اسپیسر در شبکه برق اهواز نصب شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، صادقی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون، ۹هزار و ۳۶۳ درخت متداخل در شبکه فشار ضعیف و بیش از ۲۶۰۰ درخت متداخل درشبکه فشار متوسط برق هرس شده است.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر همچنین از تعویض بیش از ۴۵ هزار مقره چینی، سلیکونی و عربستانی معیوب، نصب بیش از ۵۲۰۰ عدد چترک ترانس، اصلاح ۲۳۵۰ دستور کار ترموویژن در راستای برنامه مقابله با آثار ریزگردها در صنعت برق اهواز خبر داد و تصریح کرد: همچنین در راستای همین برنامه تاکنون بیش از ۲۹۹۵ کیلومتر شبکه برق مورد شستشو قرار گرفته است.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر یادآور شد: در صورتی که این فعالیت‌ها براساس یک برنامه زمانبندی دقیق و از پیش تعیین شده انجام نمی شد، اکنون باید شرایط سال گذشته را دوباره در اهواز تجربه می کردیم، این درحالی است که هم‌اکنون شاهد کاسته شدن بسیار زیاد خسارت‌ها و خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته هستیم.

برپایه این گزارش، رطوبت شدید به همراه رسوب گردوغبار در تاسیسات به ویژه خطوط فوق توزیع انتقال و مقره‌ها، باعث ایجاد اختلال و نارسانا شدن شبکه‌ها و در نتیجه قطع برق می‌شود.

 

منبع: وزارت نیرو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 319 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 27 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.