سورنا بورس افت جریان آب رودخانه‌ها در کشور - سورنا بورس

افت جریان آب رودخانه‌ها در کشور

یک مقام مسئول در وزارت نیرو میزان ذخیره آب سدهای استان گلستان را ۱۵۷ میلیون مترمکعب معادل ۵۳ درصد حجم سدهای این استان اعلام کرد. علی نظری با اعلام اینکه ذخیره آب سدهای‌ استان گلستان به ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید گفت: این مقدار حجم ذخیره حدود ۵۳ درصد حجم سدهای استان را شامل می‌شود و این

یک مقام مسئول در وزارت نیرو میزان ذخیره آب سدهای استان گلستان را ۱۵۷ میلیون مترمکعب معادل ۵۳ درصد حجم سدهای این استان اعلام کرد. علی نظری با اعلام اینکه ذخیره آب سدهای‌ استان گلستان به ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید گفت: این مقدار حجم ذخیره حدود ۵۳ درصد حجم سدهای استان را شامل می‌شود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۳ درصد حجم آب سدهای استان آبگیری شده بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: ذخیره آبخوان کم‌عمق استان در تیرماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۱۶۲.۶۸ میلیون مترمکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۲۴ سال گذشته ۱۰۲.۶۸ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

نظری افزود: میزان بارندگی در تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت شاخص درازمدت ۵۰ درصد افزایش و در مدت مهر ماه لغایت ماه جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در تیر ماه سال جاری در مقایسه با تیر سال گذشته ۱۹.۷۷ میلیون مترمکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۱۴ سال گذشته ۲۲.۱۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش مهر،نظری تصریح کرد: جریان رودخانه‌ها نیز در مدت مهر لغایت ماه جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‌سو ۴۱.۹ درصد کاهش و در حوضه گرگانرود ۱۸.۴ درصد کاهش داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 307 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 16 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.