سورنا بورس استارت تعمیرات نیروگاه‌ها زده شد - سورنا بورس

هر ساله ۲۷۰ روز از سال و به تعبیری از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ خرداد ماه سال آینده به فعالیت‌های تعمیراتی نیروگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند و اینگونه تعمیرات بر اساس پارادیم‌های مختلفی همچون ساعات کارکرد واحدها، قطعات مورد نیاز نیروگاه‌ها، گروه‌های تعمیراتی، کارگاه‌های تعمیراتی، سوخت نیروگاه‌ها، نیاز شبکه و بازار برق برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر این اساس هر ساله در زمان مقرر پس از هماهنگی با مدیریت شبکه به تمامی نیروگاه‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی و خرید برق تضمینی اعلام می‌شود که در زمان مقرر به دلیل امنیت شبکه‌ امور مربوط به تعمیرات با کیفیت بالا و تامین منابع مالی در دستور کار قرار بگیرد.

در مجموع تعمیرات نیروگاه‌ها به چهار دسته اساسی، دوره‌ای، بازدید اتاق احتراق و بازدید مسیر داغ تقسیم‌بندی می‌شود. مدت زمان تعمیرات واحدها بر اساس آیتم‌های یادشده متفاوت است و بین یک هفته تا ۱۲۰ روز زمان می‌برد.

در همین راستا عبدالرسول پیشاهنگ، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در روند جریان تعمیرات نیروگاه‌ها بایستی ۶۰۳ فعالیت در دستور کار قرار بگیرد که تاکنون ۲۰۲ فعالیت آن انجام شده است.

به گفته وی حاصل تعمیرات نیروگاه‌ها آمادگی مناسب برای تابستان آینده است که با تدابیر صورت‌گرفته در طی دو سه سال اخیر، نیروگاه‌ها در تابستان از آمادگی ۹۹ درصدی برخوردار بوده‌اند.

با توجه به اینکه هر سال شاهد رشد مصرف انرژی در کشور هستیم، مسئله تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که صنعت برق به آن توجه ویژه‌ای دارد. با این وجود در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده و قدیمی در کشور وجود دارد که باید از مدار خارج شوند.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 16 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.