سورنا بورس ارائه لایحه بودجه 97 به مجلس در 15 آذر ماه - سورنا بورس

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس در تاریخ ۱۵ آذرماه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدباقر نوبخت در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت برق گفت: صنعت برق در سال‌هایی که روند توسعه کشور آهنگ تندتری به خود گرفته فعال‌تر شده ولی با این حال افزایش ۶ درصدی در رشد تولید برق نیازمندیم.

وی با بیان این‌که دولت در ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را به مجلس خواهد داد، افزود: این لایحه دومین سال اجرای برنامه ششم را رقم می زند. در این برنامه برای توسعه جایگاه ممتاز صنعت برق پیش‌بینی مناسبی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لحاظ شدن رشد سالانه ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در طی برنامه پنجم توسعه ادامه داد: در طول اجرای برنامه پنجم ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش یافت که در حال حاضر به ۷۷ هزار مگاوات رسیده و باید آن را به ۱۰۰ هزار مگاوات برسانیم.

نوبخت با اشاره به دیده شدن هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برای رشد صنعت برق در طول سال جاری ادامه داد: قطعا این مقدار برای افزایش ظرفیت تولید برق کافی نیست و شورای اقتصاد با مصوباتی که داشت برای جذب ۶.۳ میلیارد یورو سرمایه خارجی با هدف افزایش ۸ هزار مگاوات تولید برق مجوز صادر کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اخذ بخشی از درآمد حامل‌های انرژی در بخش برق به یارانه‌ها گفت: در نظر داریم تا بخشی از بودجه تامین یارانه از محل اصلاح قیمت برق را به توانیر برگردانیم چرا که این ۶۷ تومانی که درحال حاضر به ازای هر کیلوات برق اخذ می‌شود در مقابل ۹۷ تومان قیمت تمام شده تولید آن بسیار ناچیز است و اگر آن را هم از توانیر بگیریم و به یارانه‌ها اختصاص دهیم اقدام درستی نیست.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم افزایش راندمان و بهره‌وری صنعت برق به‌خصوص در بخش توزیع نیرو تصریح کرد: بخش مهمی از این ۷۷ هزار مگاوات برق تولیدی از سوی بخش خصوصی تولید می‌شود که باید امکان فعالیت بیشتر این بخش را در زمینه تولید انرژی فراهم کنیم.

وی با اشاره به تصویب قانون اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در برنامه ششم گفت: رئیس‌جمهور نیز وزارت نیرو را مکلف به فعالیت بیشتر این وزارت‌خانه در بخش‌های آب و برق کرده است ضمن این‌که دولت برای پرداخت مطالبات معوقه بخش خصوصی تولیدکننده برق از محل ماده ۵ قانون بودجه سال جاری امکان تهاتر را فراهم کرده است.

 

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 356 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.