سورنا بورس اجرای پروژه‌های مشترک برقی ایران و ژاپن در کشور ثالث - سورنا بورس

علیرضا دائمی، در سمینار همکاری‌های مشترک ایران و ژاپن با اشاره به همکاری مشترک میان دو کشور در زمینه فعالیت‌های نیروگاهی گفت:‌ این همکاری در گذشته منجر به کاهش گازهای مضر شده و افزایش راندمان انرژی را در پی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با تاکید بر اینکه کشور ژاپن در ایران معروف به استفاده بهینه از منابع و انتقال دانش فنی است، گفت:‌ ما امروزه در کشور خود نیازمند استفاده از دانش فنی روز در زمینه بهره وری و مدیریت صحیح منابع هستیم.

دائمی با بیان اینکه کشور ایران دارای ظرفیت‌های بالای در زمینه دسترسی به منابع گاز، انرژی خورشیدی و بادی، نیروی کار متخصص و شرکت‌های مناسبی است، تصریح کرد:‌ در مذاکرات میان شرکت های دو کشور لازم است که به اجرای پروژه‌های مشترک در کشورهای ثالث نیز توجه شود. امروزه کشورهای همچون عراق و سوریه نیازمند توسعه زیرساخت هستند، بنابراین حضور در چنین کشورهای موقعیت مناسبی برای انجام پروژه‌های مشترک خواهد بود.

وی بازتوانی نیروگاه‌ها را امری جدی دانست و افزود: شبکه برق ما امروزه به تمامی کشورهای همسایه متصل شده و در تلاش برای تقویت مراودات بخش انرژی خود هستیم.

دائمی با تاکید بر اینکه همکاری صلح آمیز کشورها با یکدیگر عاملی برای زندگی مسالمت‌آمیز ملت‌ها در کنار یکدیگر خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ امروزه تمامی مولفه‌های زندگی همچون حمل‌ونقل و ارتباطات با انرژی مرتبط است و باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل زمینه فعالیت در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را بسیار گسترده ارزیابی کرد و افزود:‌ بر اساس برنامه ششم توسعه باید پنج هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی جدید در کشور ایجاد شود و ظرفیت تولید برق در کشور را به شدت افزایش دهیم.

وی بر لزوم توجه هر چه بیشتر به امر بهره‌وری و کیفیت تاکید کرد و گفت: امیدواریم با برپایی چنین نشست‌های مشترکی بتوانیم در کنار یکدیگر به همکاری‌های میان دو کشور به خوبی ادامه دهیم.

 

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.