سورنا بورس افزایش صادرات ماهی زینتی از محلات - سورنا بورس

مهدی شاهرخی افزود: در ۹ ماه پارسال ۴۷۰ هزار قطعه ماهی زینتی از این شهرستان صادر شد که این رقم امسال به بیش از یک میلیون قطعه افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی، علت افزایش صادرات ماهی زینتی را بازاریابی مؤثر در ترکیه و افغانستان بیان کرد و ادامه داد: از این میزان صادرات ۳۶۴ هزاردلار ارز عاید آبزی پرورها شده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت آبزی پروری محلات اظهار کرد: ماهی زینتی صادراتی از این شهرستان در ۶۰ گونه و در قالب ۲۶ محموله از گمرکات فرودگاه امام خمینی (ره)، مرز باشماق در مریوان استان کردستان و شلمچه در استان خوزستان ارسال شد.

شاهرخی یادآور شد: یش بینی می‌شود با تصاحب بازار ترکیه در سه ماهه آخر امسال ارزآوری این شهرستان به ۲ برابر افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره شرکت آبزی پروری محلات گفت: ۹۰ درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می‌شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.

وی ادامه داد: محلات از توابع استان مرکزی قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است و این شهرستان رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

شاهرخی اضافه کرد: ۱۱ میلیون قطعه ماهی زینتی پارسال در کارگاه‌های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

محلات از شهرستان‌های جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : انرژی و کالا تاريخ : 4 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.