سورنا بورس گرانی مسکن ادامه می‌یابد - سورنا بورس

در فروردین ماه سال جاری قیمت مسکن ۲۹ درصد افزایش داشته است. پیش از این نیز نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران پیش‌بینی کرده بود میزان قیمت اجاره مسکن در تابستان سال ۹۷ بیش از نرخ تورم خواهد بود. افزایش قیمت مسکن در تابستان ۹۷ ادامه خواهد داشت؟

بیت‌الله ستاریان، کارشناس مسکن در گفتگو با سورنا بورس در خصوص تحولات بازار مسکن در سال۹۷ گفت: طبق مطالعات و ارزیابی‌های انجام شده پیش از برجام، انتظار داشتیم نتایج برجام را در پایان سال ۹۵ ببینیم.

وی افزود: به دلیل اینکه تحریم‌ها کمی طولانی‌تر شد بنابراین نتایج برجام هم به تعویق افتاد و پیش‌بینی کردیم با ۶ ماه تاخیر یعنی در شهریور ماه سال ۹۶ شاهد تحولات بخش مسکن باشیم. در شهریور ماه سال ۹۶ قیمت و افزایش معاملات و سرمایه‌گذاری باعث تغییر جهت منحنی قیمت شد و این روند با شیب بسیار کمی افزایش یافت.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی ما در سال ۹۶ این بود که شیب افزایش قیمت ادامه پیدا کند و در خرداد و تیر ماه سال ۹۶ این شیب سرعت بگیرد و این روند تا انتهای سال ۹۶ پیش برود. بنابراین اگر درسال ۹۷ تدابیری اندیشیده نشود مجددا باید منتظر افزایش قیمت مسکن باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.