سورنا بورس آنالیز قیمت مسکن تهران در تابستان‌ها - سورنا بورس

فریبا تاجدینی: هرساله با رسیدن فصل تابستان التهاب مسکن تاثیرات زیادی بر فعالان بازار مسکن به خصوص مستاجران می‌گذارد. در این فصل خانه‌ها با سرعت بیشتری خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش سورنا بورس، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار روند متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در تهران و متوسط مبلغ اجاره ماهانه برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در تهران  در فصل تابستان سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ صعودی بوده است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ازسه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تابستان سال ۱۳۹۳ به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تابستان ۱۳۹۶ رسیده و ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است. تابستان سال ۱۳۹۶ با ۱۰٫۶ درصد، بیشترین افزایش قیمت نسبت به فصل مشابه در سال ۱۳۹۵ را طی دوره مذکور داشته است.

در همین دوره متوسط مبلغ اجاره بها به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیر بنای مسکونی در تهران از ۱۸ هزار تومان در تابستان سال ۱۳۹۳ به ۲۵ هزار تومان در تابستان سال ۱۳۹۶ رسیده و ۳۷ درصد افزایش داشته است. بیشترین افزایش قیمت اجاره بها به تابستان سال ۱۳۹۶ تعلق دارد که اجاره بها برای اجاره یک مترمربع زیر بنای مسکونی در تهران ۱۲٫۱ درصد افزایش داشته است.

تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در تهران در تابستان سال ۱۳۹۳ بیشترین رشد را داشته، به طوری که تعداد معاملات در تابستان ۱۳۹۶ معادل ۸۰ درصد نسبت به سال پیش از خود افزایش داشته است.

طی پنج سال اخیر در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۵ در تابستان هر سال بیشترین تعداد معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی و معاملات انجام شده برای اجاره ماهانه را به خود اختصاص داده و روند رو به رشدی را نیز داشته است.

سهم معاملات خرید و فروش انجام شده در منطقه ۵ تهران از ۹٫۸ درصد در تابستان ۱۳۹۲ به ۱۵٫۷ درصد در تابستان ۱۳۹۶ رسیده است. همچنین سهم معاملات برای اجاره ماهانه در منطقه ۵ تهران از ۱۴ درصد در تابستان سال ۱۳۹۲ به ۱۵٫۳ درصد در تابستان ۱۳۹۶ رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 460 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.