سورنا بورس مسکن در رمضان پارسال چقدر گران شد؟ - سورنا بورس

فریبا تاجدینی: بر اساس آمارهای بانک مرکزی در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ که مصادف با ماه رمضان بود، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به ماه قبل از رمضان با کاهش ۶٫۲ درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی در رمضان سال ۱۳۹۶ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات شهری تهران ۴٫۵ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل از خود ۰٫۷ درصد افزایش پیدا کرد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع بنا نشان می‌دهد، واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳ تا ۳٫۵ میلیون تومان بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را در اختیار دارند که سهم آن در ماه رمضان سال گذشته با ۰٫۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به ۱۳ درصد افزایش یافت اما بعد از رمضان با کاهش یک درصدی مواجه شد.

بررسی توزیع فراوانی تعداد واحدهای معامله شده بر حسب ارزش هر واحد مسکونی حاکی از آن است که واحدهای مسکونی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند که این سهم در رمضان سال گذشته نسبت به ماه‌های قبل و بعد از خود بیشترین مقدار را داشته است. سهم واحدهای مسکونی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی معامله شده در رمضان سال گذشته ۱۴ درصد بوده که نسبت به ماه‌های قبل و بعد از خود حدود ۲ درصد بیشتر بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 436 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.