سورنا بورس کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود - سورنا بورس

حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در بورس کالا اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات شفاف باشیم، باید واردات شفاف داشته باشیم. همچنین نحوه قیمت‌گذاری و نحوه تخصیص محصولات وارداتی هم باید مشخص باشد که به طور حتم این اتفاق می‌تواند در بورس کالا بیافتد.

رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین‌دستی در بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شاهد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بودیم، افزود: رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین‌دستی هر دو در بورس امکان‌پذیر است و ما می‌توانیم با یک روش میانه‌ای که منافع هر دو طرف رعایت شود به یک مدل کشف قیمت مناسب در بورس برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی مدتی است که امکان عقد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا برقرار شده و چه در فرآیندهای داخلی و چه در فرآیندهای بین‌المللی، مثل صادرات و واردات، انعقاد قراردادهای بلندمدت امکانپ‌ذیر شده است.

کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود

مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه بیان کرد: بهتر آن است که کل زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود و شفاف‌سازی تنها بخشی از ساختار زنجیره تولید به صلاح زنجیره تولید نیست، بلکه باید کل زنجیره شفاف باشد و فرآیند کشف قیمت آن هم مشخص باشد و این در بورس کالا می‌تواند اتفاق بیفتد.

 

منبع: چیلان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.