سورنا بورس گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس ، بازار سهام در این هفته با رشد نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین آن ۵ درصد افزایش یافت.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم ۶ هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان افزایش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به ۴ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به ۵ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان رشد کرد و روز سه‌شنبه به ۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان رسید. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات خرد ۱۰ درصد ریزش کرد و به ۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم هفته است. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۷۶۹ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۵ درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد خودرو بیشترین ارزش را داشت و نمادهای شپنا، خساپا، خگستر و خاور در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز در روز ابتدایی هفته به نماد خودرو تعلق داشت. 

روز یکشنبه نماد کچاد بیشترین ارزش و حجم معاملات را داشت. روز دوشنبه خگستر در صدر جدول ارزش معاملات بود و نمادهای خودرو، فملی، خساپا و وساپا در رتبه‌های بعدی بودند. در جدول حجم معاملات نیز خودرو، خگستر و خساپا در صدر بودند. 

سه‌شنبه نیز خگستر، ورنا، وساپا، خودرو و خساپا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. خگستر بیشترین حجم معاملات را نیز داشت. 

روز چهارشنبه باز هم خگستر در صدر جدول معاملات بود. نیان، چکارن و فخوز در رتبه‌های بعدی بودند. نماد دی (بانک دی) همراه با ملت، شستا، خساپا و فخوز در صدر جدول حجم معاملات قرار داشتند. 

بورس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 199 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 11 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.