سورنا بورس گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه؛ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس ، در معاملات روز چهارشنبه هجدهم مرداد ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۸۸۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۶ هزار و ۹۸۲ واحد رسید. این در حالیست که در یک ساعت ابتدایی شاخص بیش از ۴ هزار واحد صعود کرده بود اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش ۳۸۸ واحدی در رقم ۷۱۳ هزار و ۱۴۸ واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت ۳ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۴۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد ۳۷۲ واحد به سطح ۱۳۰ هزار و ۲۶۱ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فخوز، رمپنا و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، شپدیس و شپنا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فجهان و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، دی و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸۵۲ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۰ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است. چهارشنبه دومین روز رکودی مرداد ماه بود. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات چهارشنبه، ۷۷ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳ درصدی به ۳۹۱ میلیارد تومان رسید. 

بورس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 10 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.