سورنا بورس کسادی بازار مسکن نتیجه عدم تحرک چندین ماهه است - سورنا بورس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به کاهش معاملات مسکن در ماه های اخیر، گفت: عدم تحرک بازار مسکن بیشتر نتیجه تدوام رکود بوده و به نوسانات نرخ ارز ربطی ندارد.
صدیف بدری ، با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار مسکن،گفت: افت معاملات بازار مسکن در ماه های اخیر نتیجه تداوم رکود و پایداری آن است.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز در بلندمدت بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد،افزود: نمی توان به کل تاثیرات نرخ ارز بر بازار مسکن را انکار کرد، اما اینکه نتیجه کاهش معاملات دراین بازار را تاثیر پذیری صرف از نرخ ارز بدانیم صحیح نیست؛زیرا نرخ ارز مدت کوتاهی است افزایش بیش از حد را تجربه کرده است.

کاهش نرخ ارز در برهه های مختلف به بهبود بازار مسکن منجر نشده است

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه با پذیریش تاثیر پذیری صرف بازار مسکن از نرخ ارز باید منتظر بهبود بازار با کاهش نرخ دلار باشیم، تصریح کرد: درصورتی که با کاهش نرخ ارز در برهه های مختلف بهبودی در بازار مسکن رخ نداده و این تاثیرپذیری صرف نفی شده است.

وی با بیان اینکه وصل کردن شرایط نابسامان مسکن به علل و عوامل متعدد از توجه به علت اصلی و رفع آن جلوگیری می کند،گفت:بازار مسکن باید با سیاست گذاری صحیح به سمت و سوی ثبات قیمتی هدایت شود.

بدری ادامه داد: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای خانه دار شدن آن ها مهمترین مولفه ای است که می تواند به بهبود بازار مسکن و کاهش رکود در این بازار منجر شود که متاسفانه با نرخ بالای سود بانکی این مهم شدنی نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ورود ضربتی دولت به ساماندهی بازار مسکن، گفت: ادامه بی توجهی به این بازار مشکلات عدیده ای را رقم زده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 28 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.