سورنا بورس چه خبر از بزرگان بورس؟ | صف خرید برای «بورس» در روز یک دست منفی بازار | بازدهی کمتر از ۲ درصد برای یک تازه وارد - سورنا بورس

در روزی که شاخص‌های بورس به رنگ قرمر درآمدند و بسیاری از بزرگان بورس با زیان بسته شدند، نماد بورس برای سهامدارانش گل کاشت و سودی نزدیک به ۵ درصدی هدیه داد.

به گزارش سورنا بورس؛ در حالی که در معاملات امروز (شنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید، بررسی‌ها نشان می‌دهد در این روز، ۱۲۰ نماد وضعیت متعادلی داشتند و در مقابل، ۹۸ نماد مثبت و ۵۱۰ نماد نیز در وضعیت منفی بسته شدند. به عبارت دیگر، در اولین روز هفته بیش از ۸۰ درصد بازار منفی بودند. از سوی دیگر، ۳۲ نماد با صف خرید همراه شدند و در مقابل، ۲۴۵ نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟

 

۱. فولاد نماد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان امروز نیز همچون چهارشنبه هفته قبل، بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشت. این نماد فولادی در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۱۱۶ میلیونی داشت، در نهایت با افت ۴.۵۵ درصدی مواجه شد و به رقم ۱۰۲۸ تومان رسید.

۲. فارس نماد متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز همچون فولاد، در صدر اثرگذارترین نماد‌های بورس در ریزش شاخص بود. فارس در این روز در حالی که با حجم معاملاتی ۷ میلیونی همراه بود، در نهایت با بازدهی منفی ۲.۶۶ درصدی بسته شد و به رقم ۱۰۶۲ تومان رسید.

۳.  فجهان نماد متعلق به مجتمع جهان فولاد سیرجان از فولادی‌های بازار بود که همچون روز چهارشنبه، منفی بسته شد. این نماد تازه وارد که پیش از این در بیستم شهریورماه ۱۴۰۰ به قیمت ۵۵۰ تومان به متقاضیان عرضه شده بود، در معاملات امروز بازار سهام در حالی که حجم معاملاتی ۳۷ میلیونی داشت، با افت ۰.۹۵ درصدی مواجه شد و به رقم ۵۶۰ تومان رسید. با این کاهش، بازدهی فجهان از زمان ورود به بورس تا به امروز، ۱.۱۸ درصد بوده است.  

۴. شستا نماد متعلق به سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز امروز همچون پایان هفته قبل، با کاهش مواجه شد. شستا در این روز، در حالی که حجم معاملاتی ۹۱ میلیونی داشت، با صف فروش مواجه شد و به افت ۴.۴۹ درصدی بسنده کرد و به رقم ۱۱۰۷ تومان رسید.

۵. شبندر نماد متعلق به پالایش نفت بندرعباس در معاملات اولین روز، با صف فروش مواجه بود. این نماد پالایشی در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۱۰۵ میلیونی داشت، با افت ۴.۵۳ درصدی به رقم ۶۱۱ تومان رسید.

۶. شپنا نماد متعلق به پالایش نفت اصفهان نیز دیگر پالایشی بازار بود که با صف فروش روبرو شد. این نماد در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۶۰ میلیونی داشت، در نهایت با کاهش ۴.۳۸ درصدی بسته شد و به رقم ۵۸۹ تومان رسید.

۷. نوری نماد متعلق به پتروشیمی نوری در معاملات اولین روز هفته، در شرایطی که حجم معاملاتی ۴ میلیونی داشت، با افت ۳.۳۳ درصدی مواجه شد و به رقم ۱۱۴۲۴ تومان رسید.

۸. وبملت نماد متعلق به بانک ملت نیز همچون بسیاری از بزرگان بورس، امروز با صف فروش مواجه شد. این نماد بانکی در حالی که حجم معاملاتی ۱۴۳ میلیونی داشت، برای سومین روز پیاپی منفی بسته شد. بر این اساس وبملت در پایان معاملات امروز با افت ۴.۳۶ درصدی مواجه شد و به رقم ۲۹۱ تومان رسید.

۹. بورس نماد متعلق به بورس اوراق بهادار تهران در روزی بیشتر بازار منفی بود، با صف خرید خوبی همراه شد و با حجم معاملاتی ۱۰۷ میلیونی به بازدهی ۴.۴۶ درصدی دست یافت و به رقم ۱۳۳۵ تومان رسید.

۱۰. دارایکم نماد متعلق به صندوق واسطه گری مالی یکم در پایان معاملات اولین روز هفته، همچون دو روز پایانی هفته قبل، منفی بسته شد. دارایکم در معاملات امروز در حالی که حجم معاملاتی ۷ میلیونی داشت، با افت ۲.۳۲ درصدی مواجه شد و به رقم ۱۱۱۱۳ تومان رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها