سورنا بورس پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۲۴ بهمن | این گروه‌ها مثبت می‌مانند؟ - سورنا بورس

در گفتگو با مهشید داداش زاده کارشناس بازار سرمایه بررسی شد:

به گزارش سورنا بورس، امروز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در حالی بورس کار خود را آغاز کرد که نفت به بالاترین قیمت خود در هفت سال گذشته رسید و رقم ۹۵ دلار را ثبت کرد و پالایشی یکم هم از مجمعی بازگشت که برای هر واحد سود ۶۰۰ تومانی تقسیم کرده بود.  

معاملات امروز پرعرضه آغاز شد، اما به هر ترتیبی بود شاخص‌ها بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه کار خود را به پایان رساندند. شاخص کل با اُفت ۳۸ واحدی بر روی سطح یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ واحدی قرار گرفت و شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۵۱ واحدی خود را به سطح ۳۲۶ هزار و ۲۲۹ واحدی رساند.

ارزش معاملات در بورس امروز ۴۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال ثبت شد و شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۳۳۱ میلیارد تومان بودیم.  

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

مهشید داداش زاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس گفت: خبر‌های خوب برجامی و تصویب بودجه بازار را به آرامی به سمت تعادل و ثبات سوق می‌دهد. با نگاهی به معاملات متعادل و رو به مثبت هفته گذشته و روند بازار امروز با اینکه شاخص کل امروز در محدوده ۱.۲۸۴.۰۰۰ واحدی تقریبا بدون تغییر ماند، اما همچنان نقدینگی تمایلی برای ورود به بازار ندارد.

داداش زاده افزود: رفتار معامله گران در مقابل صنایع دلاری و ریالی نشان می‌هد که هنوز با چالش تثبیت قیمت دلار درگیر هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در صنعت خودرویی و بانکی که معامله گران این صنعت اغلب نگاه نوسانی دارند با رسیدن به مقاومت‌های داینامیکی و استاتیکی اقدام به سیو سود کرده و از این رو این دو صنعت امروز منفی دنبال شدند.

داداش زاده اظهار داشت: با این حال این صنایع به لحاظ تبیت کف‌های حمایتی مسله‌ای نداشته و برای نوسانگیری مناسب هستند و انتظار داریم در دو سه روز آتی متعادل شوند و به مدار نوسان مثبت بازگرداند.

وی افزود: با رشد روی جهانی و درگیری بر مقاومت مهم ۴۰۰۰ دلاری برای این فلز، گروه استخراج کانه‌های فلزی معاملات مثبتی داشتند. گروه کانه‌های غیر فلزی، انبوه سازی و حمل نقل نیز به دلیل روند مذاکرات برجام متعادل و مثبت بودند.

این تحلیلگر بورس در انتها گفت: برای فردا همچنان انتظار بازاری متعادل داریم و سبز و قرمز شدن تابلوی معاملاتی به همین منوال بین صنایع خواهد چرخید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 14 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها