سورنا بورس پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۳۰ آذر | بورس سبز می‌ماند؟ - سورنا بورس

در گفتگو با مهشید داداش زاده کارشناس بازار سرمایه:

به گزارش سورنا بورس، امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۰ بورس در حالی کار خود را آغاز کرد که شب گذشته وزیر اقتصاد از تصویب بسته ۱۰ بندی برای تقویت و حمایت از بازار سرمایه خبر داده بود. امروز شاخص‌ها با سبزپوشی به کار خود پایان دادند.  

شاخص کل و شاخص کل هموزن امروز به ترتیب با رشد ۰.۷۶ درصدی و ۰.۱۲ درصدی رو به رو شدند و ارزش معاملات نیز به بالای ۳ هزار میلیارد تومان رسید.  

البته امروز به مانند روز‌های گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و این خروج به ۱۸۹ میلیارد تومان رسید.  


  • گزارش بورس امروز را از اینجا بخوانید.

بورس در آخرین روز پاییز چگونه خواهد بود؟

مهشید داداش زاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس گفت: طبق انتظار و طبق بدترین سناریوی پیش بینی شده سطح حمایتی شاخص کل در محدوده نزدیک به ۱.۲۷۰.۰۰۰ واحد آرام گرفته و در حال تثبیت است.

وی افزود: با نگاهی به الگوهای تکنیکی انتظار داریم در هفته آتی بازار یک رشد کوتاه مدتی را تجربه کند و این حرکت نه بصورت یکپارچه بلکه ممکن است با روزهای متعادل و خنثی نیز همراه باشد. طبق ده تصمیم حمایتی وزیر اقتصاد از بازار سرمایه از جمله بندهای مورد توجه کاهش ۵ درصدی مالیات بنگاه‌های تولیدی، اختصاص ۳۰ هزار میلیارد برای افزایش سرمایه صندوق تثبیت و سرمایه‌گذاری مالیات نقل و انتقال سهام در صندوق تثبیت، سرمایه گذاران انتظار دارند روند کاهشی به اتمام برسد.

داداش زاده ادامه داد: همینطور طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱ لغو معافیت مالیاتی سود سپرده اشخاص حقوقی احتمالا بتواند تا حدی در میان مدت باعث توجه به بازار شود.

این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: در مجموع فردا مانند امروز روز سبزی می تواند برای بازار باشد.

وی گفت: ادوار رکود و رشد در ذات همه بازار ها هستند و مطمئنا سقف های قبلی تاچ خواهند شد ولی اغلب مداخلات دولتی و وزن دهی به اخبار منفی در مسیر این چرخه ها اختلال ایجاد کرده و لگ زمانی را طولانی تر می کنند. از این رو توصیه می شود با تنظیم بهینه یک پروتفویی از دارایی ها ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و نگاهی بلندمدت به بازار داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها