سورنا بورس پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۵ آبان | چرا بورس قرمزپوش شده است؟ - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس، امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باز هم بازار کار خود را قرمزپوش آغاز کرد و بیشتر سهام با فشار فروش همراه بودند. به همین علت شاخص‌ها نیز اُفت ارتفاع را تجربه کردند و این اُفت در شاخص کل بیشتر از شاخص کل هموزن بود.  

امروز شاخص کل ۱.۸۱ درصد منفی شد و شاخص کل هموزن نیز اُفت ۱.۰۶ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات نیز در بورس حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان گزارش شد و خروج پول حقیقی نیز به میزان ۵۰۳ میلیارد تومان بود.  


گزارش کامل بورس امروز را از اینجا بخوانید.


بورس فردا چگونه خواهد بود؟

ابراهیم سماوی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار سورنا بورس گفت: در بازار امروز اکثر سهم ها قرمزپوش بودند و شدت ریزش سهام شاخص ساز خیلی از بیشتر از سهام کوچک و متوسط بود. وی ادامه داد: یکی از دلایل بسیار مهمی که موجب قرمزپوشی بازار و کاهش ارزش معاملات شده است، تصمیمات خلق الساعه دولت می باشد. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هفته گذشته آقای وزیر و رئیس سازمان بورس در جلسه علنی مجلس وعده هایی دادند که بازار به این وعده ها دل خوش کرد و کمی از اعتماد از دست رفته سهامداران نسبت به دولت بازیابی شد. اما با تصمیماتی که در هفته پیش درباره قیمت خودروها گرفته شد و همچنین تصمیم درباره این مسئله که آیا دولت برای کسری بودجه خود اوراق منتشر کند یا خیر؟ دوباره عدم اعتماد پررنگ تر شد و این را می توان به وضوح از میزان ارزش معاملات امروز و ریزش سهام فهمید. 

سماوی اظهار داشت: متاسفانه با توجه به روند فعلی، فردا هم پیش بینی می شود که بازار منفی باشد. البته بازار فردا می تواند شاهد تعداد نمادهای سبزرنگی در مقایسه با روز جاری باشد. البته باید امیدوار بود که دولت از تصمیمات خلق الساعه که منجر به عدم پیش بینی پذیری بورس می شود، دست بردارد وگرنه ما شاهد خروج پول از سمت بازار سرمایه (سهام و صندوق های سرمایه گذاری) به سمت سایر بازارهای موازی و غیرمولد چون دلار و طلا باشیم.

وی در انتها گفت: هر چند که شواهدی وجود دارد که این اتفاق در حال رخ دادن می باشد و اگر این تصمیمات ادامه داشته باشد این وضعیت تشدید خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:



 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها