سورنا بورس پیش‌بینی بورس در هفته جاری - سورنا بورس

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قیمت فلزات اساسی با رشدی دیدنی در حال پرواز است. بر این اساس نرخ جهانی مس، روی، فولاد و … رشدهای چشم‌گیری داشته‌اند و علی‌رغم این‌که تصور می‌شد هفته گذشته وارد فاز استراحت شوند، روز پنج‌شنبه باز هم شاهد رشد قابل توجه قیمت این فلزات و گذشتن از سطوح مقاومتی‌شان بودیم.

بر این اساس تحلیل‌گران و کارشناسان زبده بازار سرمایه، این هفته نیز در نظرسنجی تجارت‌نیوز به گروه فلزات اساسی رای مثبت داده‌اند. تقریبا تمام اعضای نظرسنجی وضعیت فلزات اساسی در بورس تهران را طی هفته جاری مثبت پیش‌بینی کرده‌اند. در این میان تاکید بیشتر این خبرگان بر فلزات روی و فولاد بوده است. در صورت تثبیت نرخ‌های فعلی وضعیت مطلوبی برای نمادهای فعال در این حوزه‌ها انتظار می‌رود.

علاوه بر وضعیت مثبت اقتصاد جهانی، به نظر می‌سد اقتصاد داخل نیز در هفته‌های آینده وضعیت مطلوب‌تری پیدا کند. همراهی اکثر فعالان اقتصاد و بازار سرمایه با دو وزیر پیشنهادی روحانی در منصب اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت همراه با تعداد موافقین مجلس شورای اسلامی با روی کار آمدن دو وزیر یاد شده، عمده عاملی است که چشم‌انداز هفتگی کارشناسان نظرسنجی تجارت نیوز را نسبت به اوضاع اقتصادی-سیاسی داخلی مثبت نموده است.

مدتی طولانی است که نماد لیدر گروه خودرویی «سایپا» در بورس تهران متوقف است. خبر خوش مورد توجه سهام‌داران این گروه، بازگشایی این نماد احتمالا در هفته جاری است. البته چون دوره تسویه اعتباری‌ها نزدیک است و بخشی از خریدهای اخیر از طریق اعتبار انجام شده‌اند، به نظر می‌رسد پس از بازگشایی شاهد عرضه این سهم از سوی این دسته خریدار باشیم. اما پس از این عرضه، این سهم قابلیت رشد خوبی را خواهد داشت. این بازگشایی که با تعدیل مثبت سود تلفیقی هر سهم گروه سایپا عجین شده، عاملی برای ورود گروه خودرو به لیست نظرسنجی تجارت‌نیوز شده است.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت وضعیت شاخص گروه/دسته‌های مثبت
۱ حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی روی، پالایشی‌ها
۲ ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، کانه‌های فلزی
۳ رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت کانه‌های فلزی، پالایشی‌ها، فلزات اساسی
۴ محمد نوربخش مدیر صندوق افق مثبت پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی
۵ فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مثبت فلزات اساسی، پالایشی‌ها
۶ ولی نادی قمی مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه نوین مثبت فلزات اساسی، پالایشی‌ها، دارویی‌ها
۷ مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه خنثی پالایشی‌ها
۸ مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی پالایشی، سرب، روی
۹ کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه خنثی فلزات اساسی، حمل‌ونقل
۱۰ بهنام بهزادفر مدیر امور اعضای کانون کارگزاران خنثی خودرویی‌ها، رایانه‌ای‌ها
۱۱ بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، پالایشی‌ها
۱۲ علی شهبندیان فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، پتروشیمی‌ها
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 11 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.