سورنا بورس پیش‌بینی بورس در هفته جاری؛ در انتظار ریزش! - سورنا بورس

مهکامه علیقلی: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، سورنا بورس خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نظرسنجی «سورنا بورس» از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه درباره روند شاخص این هفته نشان می‌دهد، شاخص روند نزولی خود را ادامه خواهد داد و رفتار معامله‌گران محتاطانه خواهد بود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بعد از مشخص شدن تکلیف برجام، نرخ ارز محور حرکت آینده بازار را تعیین می‌کند.

به گفته کارشناسان، بعد از مشخص شدن تکلیف برجام، رفتار محافظه‌کارانه بازار طبیعی است؛ هرچند بازار این احتمال را می‌داد که ترامپ از برجام خارج شود اما در مجموع اثرگذاری آمریکا بر عملکرد برجام را نمی‌توان نادیده گرفت. به خصوص در مباحث نقل و انتقال ارز، منابع مالی، تعامل و ارتباط با بنگاه‌های مالی دنیا و عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی و انجام سرمایه‌‌گذاری‌ها، همواره آمریکا پاشنه آشیلی بوده برای اینکه این ورود و خروج‌ها به سختی انجام شود یا نشود. از این رو این رفتار بازار در کوتاه‌مدت، محافظه‌کارانه خواهد بود.

به تایید تحلیگران، صندوق تثبیت بازار سرمایه وارد عمل شده و بازار را با خرید سهم‌های شاخص‌ساز حمایت کرد تا بازار با هیجان خیلی زیادی رو به رو نشود.

به نظر می‌رسد ورود نقدینگی به بازار با احتیاط بیشتری انجام شود و بخشی از آن وارد اوراق تامین مالی و صندوق‌های با درآمد ثابت خواهد شد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این هفته، خرید در بازار سهام قدری کمتر خواهد شد و بازار شاهد معاملات کم حجم‌تری خواهد بود، چرا که ایران هنوز منتظر راستی آزمایی اروپا است تا ببیند با خروج آمریکا از برجام، اروپا چقدر می‌تواند به مفاد برجام پایبند باشد.

گزینه خروج ایران از برجام نیز هنوز پابرجاست و این موضوع از جمله ریسک‌های بازار است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، در کوتاه‌مدت و این هفته، روند بازار سهام کماکان راکد و حجم معاملات نیز محدود و روند شاخص نیز خنثی یا نزولی با شتاب کم باشد.

در چنین شرایطی نمی‌توان گروه خاصی را نام برد که خلاف این جهت حرکت کند، شاید تک‌سهم‌ها یا برخی از نمادهای قندی بتوانند تحرکی داشته باشند اما از یک نکته نباید غافل شد که نرخ ارز می‌تواند محور حرکت آینده بازار باشد.

جلساتی که به طور همزمان توسط مجلس شورای اسلامی و معاون اول ریاست جمهوری با صادرکنندگان و وارد کنندگان برگزار شد، این موضوع را تایید می‌کند که نرخ ۴۲۰۰ تومان دلار چندان کارآمد نیست. به طوری که از نگاه کارشناسان، در بورس کالا هم تاثیر این اتفاق قابل مشاهده است و کالاها با دلار ۴۲۰۰ تومان معامله نمی‌شوند و متقاضایان، قیمت‌‌های بالاتری پیشنهاد کرده‌اند.

نرخ دلار در بازار غیررسمی هم نوسانات قابل تاملی را پشت سر گذاشته و خیلی از کارشناسان نگران سرایت این نوسان به بازارهای دیگر هستند.

چشم‌انداز بازار سهام در هفته جاری

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
۱ هاشم باروتی کارشناس و فعال بازار سرمایه     نزولی دلاری
۲ همایون دارابی کارشناس و فعال بازار سرمایه نزولی صندوق‎های طلا
۳ سلمان نصیرزاده مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی صندوق‌های بادرآمد ثابت- تک‌سهم‌ها
۴ مهدی میرزایی مدرس و تحلیلگر بازارسرمایه     نزولی تک سهم‌ها
۵ مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی نداریم
۶ ولید هلالات مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی دلاری
۷ محسن تقی‌نژاد مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی تک سهم‌ها
۸ محمد خبری‌زاد‌ فعال و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی نداریم
۹ هادی نصیری فعال و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی تک سهم‌ها
۱۰ مهدی رضایتی تحلیلگر کارگزاری بانک پاسارگاد نزولی نداریم
۱۱ مجید ملکی تحلیلگر ارشد تامین سرمایه کاردان نزولی نداریم
۱۲ محمدباقر خادمی تحلیلگر سبدگردان سهم‌آشنا نزولی تک سهم‌های کوچک
۱۳ حامد مددی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی صنایع معدنی –

پتروشیمی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.