سورنا بورس پیش‌بینی بورس در هفته اول پاییز - سورنا بورس

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طی ماه گذشته معاملات بازار سهام، رفتاری متفاوت با روند سنتی‌اش داشته و آخرین روز شهریور ماه را به گونه‌ای به سر رساندیم که شاخص کل بورس رشد ماهانه ۳ هزار و ۲۹۰ واحدی معادل ۴ درصد از خود به نمایش گذاشته است.

با ادامه این روند به زودی می‌توان شاهد شکسته شدن سقف تاریخی شاخص کل بورس -۸۹ هزار واحد- بود.

انتشار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از هفته جاری آغاز خواهد شد و بسیاری از نمادهای بورس پتانسیل تعدیل مثبت را دارند؛ همین عاملی است که احتمال رکوردزنی شاخص کل بورس را در هفته‌های آتی بالا می‌برد.

رشد شاخص کل بورس زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شاخص کل هم وزن نیز هم پای شاخص کل رشد کرده است. در ده روز پایانی شهریور سال جاری شاخص کل هم وزن رشد بسیار تند و تیزی داشته و از ۱۷ هزار و ۵۴۱ واحد به ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحد رسیده است. بدین ترتیب در آخرین چهارشنبه نیمه اول سال جاری شاهد رکوردزنی شاخص کل هم وزن بوده‌ایم.

شاخص کل هم وزن معیار دقیق‌تری برای برآورد وضعیت بازار سهام است چرا که در این شاخص تفاوتی میان شرکت‌های بزرگ و کوچک وجود ندارد و اثر معاملات بلوکی که در مواردی صرفا جهت شاخص‌سازی انجام می‌گیرند، از بین می‌رود.

نگاهی به اوضاع گروه‌ها

در آخرین روز هفته پیش نظاره‌گر ورود موج تازه‌ای از نقدینگی به گروه راکد مانده خودرویی بودیم. بدین ترتیب نمادهای این گروه که دیر زمانی در کف‌های قیمتی درجا می‌زدند، به اتفاق مثبت و با صف‌های خرید مواجه شدند.

پیش‌تر در نظرسنجی‌های تجارت نیوز رشد گروه خودرویی پیش‌بینی شده بود و در نظرسنجی هفته جاری نیز اکثر اعضا روند این گروه را مثبت پیش‌بینی کرده‌اند.

گفتنی است که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، در هفته پیش رو گروه پالایشی‌ها نیز کماکان به همراه گروه خودرویی سکان‌دار بازار خواهند ماند.

حضور قیمت جهانی فلزات اساسی در مسیر اصلاحی، سبب خروج این گروه از نظرات اعضای نظرسنجی در هفته جاری شده است. با این حال برخی از زیرگروه‌های این گروه –فولادی‌ها- هنوز هم پتانسیل رشد را دارند.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
۱ حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه  مثبت پالایشی‌ها، فولادی‌ها
۲ ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی تک‌سهم‌ها
۳ رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت خودرویی‌ها، پالایشی‌ها، انبوه‌سازی‌ها و سیمانی‌ها
۴ محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش مثبت تک‌سهم‌ها
۵ مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت خودرویی‌ها، سیمانی‌ها
۶ مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه خنثی خودرویی‌ها
۷ مهدی ساسانی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها
۸ کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه خنثی خودرویی‌ها
۹ بهنام بهزادفر مدیر امور اعضای کانون کارگزاران مثبت خودرویی‌ها و پالایشی‌ها
۱۰ بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی غذایی‌ها و قندی‌ها
۱۱ امیر مقدم فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پالایشی‌ها و رایانه‌ای‌ها

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.