سورنا بورس پرونده مسکن مهر در برخی شهرها بسته شد - سورنا بورس

احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ناحیه شهری مهرگان (مسکن مهر قزوین و حومه) افزود: کار ساخت و تحویل مسکن مهر در ۱۰ شهر جدید کشور نیز به پایان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اضافه کرد: پرونده مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر هشت استان کشور نیز بسته شده است.

اصغری مهرآبادی یادآور شد: در مجموع طرح مسکن مهر در سه استان زنجان، یزد و چهارمحال و بختیاری به طور کامل به پایان رسیده و در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری نیز رو به اتمام است.

وی یادآور شد: در مجموع از سال ۸۶ تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که کار احداث ۲ میلیون واحد آن به پایان رسیده است.

این مسئول با اشاره به در حال ساخت بودن ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر، گفت: با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس‌جمهوری کارگروهی به منظور کمک به تکمیل طرح مسکن تشکیل شده است که در آن اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تامین خدمات زیربنایی و چهار هزار میلیارد ریال برای کمک به آماده سازی خدمات روبنایی تصویب شده و در انتظار موافقت هیات دولت است.

وی مجموع منابع مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر کشور را ۱۱۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال باید برای امور زیربنایی، ۴۰ هزار میلیارد ریال برای امور روبنایی و ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز برای آماده سازی معابر، جدول کشی و ایجاد راه‌های دسترسی صرف شود.

اصغری مهرآبادی اظهارامیدواری کرد طرح مسکن مهر کشور تا پایان سال آینده به طور کامل اجرا و پرونده آن بسته شود.

این مسئول همچنین گفت: سیاست کلی دولت و وزارت راه و شهرسازی ارائه خدمات رفاهی مورد نیاز به شهروندان ساکن در مسکن مهر است.

وی همچنین به طرح مسکن مهر قزوین اشاره کرد و گفت: پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این استان به پایان رسیده و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر آن نیز ۹۰۰ واحد نیمه تمام باقی مانده است که امیدواریم با کمک بانک‌ها برای تکمیل آن‌ها اقدام شود.

در استان قزوین تاکنون ۵۸ هزار و ۹۵۵ واحد مسکن مهر احداث شده که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است.

در این نشست مسائل و مشکلات مسکن مهر استان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 27 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.