سورنا بورس ورود پسته دامغان به تالار بورس کالا پس از پسته کرمان - سورنا بورس

رضا زارع‌زاده گفت: به منظور ارتباط تجاری بیشتر ایران برای فروش پسته دامغان و ارایه آسان این محصول، پسته دامغان وارد بورس کالا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور ۹۶ در دامغان، اضافه کرد: افتتاح تالار بورس پسته در دامغان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گفت: با ورود پسته دامغان به بورس کالا، این محصول از طریق بورس عرضه خواهد شد و با قیمت مشخص از هر مکان کشور قابل خرید است.

وی بیان کرد: در چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه به صورت مستقیم با نظارت دستگاه‌های مربوطه بین باغداران دامغانی و تاجران داخلی و خارجی هستیم.

زارع‌زاده، از تشکیل ۱۰ کمیته برای برگزاری جامع و کامل چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان به بهترین شکل خبر داد و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی برای باغداران در این جشنواره خبر داد و افزود: به منظور برنامه‌ریزی بهتر و سرعت عمل در انجام کار ۱۰ کمیته امنیتی انتظامی، ورزشی، فرهنگی هنری، نمایشگاه، دستاوردهای اجرایی و پشتیبانی، آموزش و انتخاب باغداران نمونه، مالی، تبلیغات و امور بین‌الملل و تجارت با بیش از ۵۰ نیروی فعال در فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: آموزش باغداران به منظور به‌روزرسانی آگاهی از مسایل کاشت، داشت و برداشت پسته، آشنایی با فناوری و ابزارآلات روز دنیا و رونق‌بخشی به بسته‌بندی، فرآوری و فروش پسته از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره پسته در دامغان است.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان، ایجاد فضای شاد و بانشاط را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و اضافه کرد: به منظور فراهم‌سازی اوقات فراغت برای شهروندان دامغانی در این جشنواره با دعوت از هنرمندان استان گلستان، سیستان و سمنان و همچنین هنرمندان برجسته کشوری، به دنبال ایجاد فضای شور و نشاط هستیم.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گفت: با افتتاح نمایشگاه این جشنواره از ۲۰ شهریور، کار ۶۰ غرفه از ۱۰ استان کشور در مجموعه سالن ورزشی جمعیت هلال احمر این شهرستان به طور رسمی آغاز خواهد شد که تا ۲۴ شهریور دایر خواهد بود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان اضافه کرد: برگزاری آیین شکرگزاری پسته، تجلیل از پنج باغدار نمونه پسته و اهدای لوح تندیس جشنواره و استفاده از ظرفیت این باغداران برای تمام کشاورزان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواره پسته دامغان از روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور ۹۶ برگزار می‌شود و نمایشگاه این جشنواره از امروز ۲۰ شهریور تا ۲۴ شهریور فعال است.

شهرستان دامغان دارای ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته است که ۱۳ هزار هکتار آن را باغ‌های بارده و ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار دیگر آن نیز به صورت نهال است، پیش‌بینی برداشت محصول پسته از شهرستان دامغان امسال بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن است.

 

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.