سورنا بورس هفته خوبِ بازارهای مالی / بورس با رشد 9 درصدی برگشت / دلار در صدر جدول بازدهی - سورنا بورس

در هفته‌ای که سپری شد همه بازارها روی ریل رشد قرار گرفتند، دلار با افزایش قیمت چهار هزار تومانی بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرد اما مهم‌ترین اتفاق این هفته بازگشت شاخص کل بازار سرمایه بود که ۱۴۸ هزار واحد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار در این هفته چهار هزار تومان گران شد.

دلار

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار که تا پایان هفته سوم شهریور ماه در کانال ۲۲ هزار تومان در نوسان بود در این هفته رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرد.

آخرین قیمت دلار در روز گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت شده است که رشد ۱۷٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بورس

شاخص کل بورس از ۱۹ مرداد ماه دچار افت شد، اما این هفته با رشد ۱۴۸ هزار واحدی توانست پس از چند هفته بازدهی ۹٫۵ درصدی را برای سرمایه‌گذاران بورسی به همراه داشته باشد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، این شاخص که در هفته منتهی به ۲۲ مرداد ماه تا سطح یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحدی پایین آمده بود در این هفته تا سطح یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحدی رشد کرد.

سکه

پس از دلار و بورس، سکه بیشترین رشد هفتگی را داشت.

معامله‌گران بازار سکه این فلز گران‌بها را ۸۵۵ هزار تومان گران‌تر از هفته قبل خرید و فروش کردند که از رشد ۷٫۱ درصدی در این بازار حکایت دارد.

بنا به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه که تا پایان هفته سوم شهریور ماه روی مرز ۱۲ میلیون تومان قرار داشت با رشدی که در این هفته تجربه کرد به رقم ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید.

طلا

دیگر فلز زرد رنگ بازار طلا نیز در این هفته رشد ۵٫۲ درصدی داشت.

قیمت طلا در پایان هفته منتهی به ۲۲ شهریور ماه تا نرخ یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان افزایش یافت، اما در این هفته ۶۱ هزار تومان به‌ ازای هر گرم افزایش قیمت داشت و به رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسید.

این فلز ارزشمند با رشد قیمت ۶۱ هزار تومانی معادل ۵٫۲ درصدی در هفته پایانی شهریور ماه، نسبت به دیگر بازارها کمترین رشد را ثبت کرد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته این میزان رشد بیشترین مقدار برای صدرنشینی یک بازار بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 312 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها