سورنا بورس هزینه نگهداری راه ها بر عهده مردم است - سورنا بورس

هزینه نگهداری راه ها بر عهده مردم است

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان این که مردم باید هزینه نگهداری راه ها را پرداخت کنند، گفت: باید از مصرف کننده نهایی از راه های کشور از طریق عوارض سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان دریافت کرد.، داوود کشاورزیان در مراسم رونمایی از سامانه نگهداری راه های کشور با

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان این که مردم باید هزینه نگهداری راه ها را پرداخت کنند، گفت: باید از مصرف کننده نهایی از راه های کشور از طریق عوارض سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان دریافت کرد.، داوود کشاورزیان در مراسم رونمایی از سامانه نگهداری راه های کشور با بیان این که منابع نگهداری راه ها بسیار محدود است، اظهار کرد: باید ۲۰۰ هزار کیلومتر راه کشور را تعمیر نگهداری کنیم که منابعی که در اختیار ما قرار می گیرد بسیار کمتر از نیازهاست. باید سالانه ۲ میلیارد دلار برای نگهداری راه ها هزینه کنیم این در حالی است که سال گذشته بیشتر از ۲ هزار میلیارد تومان نبود.

وی با بیان این که سال گذشته به همین مقدار بدهی بالا آوردیم، افزود: این روند نمی تواند ادامه یابد و توان پیمانکاران محدود است و باید هر چه زودتر فکری برای تامین منابع پایدار برای نگهداری راه ها شود.

وی ادامه داد: مصرف کننده هزینه راه ها را بپذیرد. این واقعیتی است که باید قبول کنیم یا این که از منابع دولتی هزینه ها را تامین کند یا این که مصرف کننده نهایی در قالب عوارض سوخت، عوارض خودرو و عوارض جاده ها هزینه های نگهداری راه های کشور را پرداخت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: معتقدم در قالب عوارض سوخت باید این کار را انجام دهیم، اگر سالانه ۱۰۰ تومان به ازای هر لیتر عوارض کسب کنیم سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان تامین می شود و می توانیم راه ها را به طور مطلوب نگهداری کنیم.

به گزارش تسنیم،کشاورزیان با بیان این که نتایج این کار به خود مردم برمی گردد، گفت: به اعتقاد بنده تصمیم عاقلانه ای است که دولت باید تسلیم شده و منابع مورد نیاز را از این طریق تامین کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 22 آگوست 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.