سورنا بورس نیمی از حجم معاملات هفتگی در اختیار سه صنعت بورسی - سورنا بورس

سه صنعت خودرو و ساخت قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات شیمیایی نیمی از حجم معاملات هفتگی بورس را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجم معاملات در هفته نخست اردیبهشت امسال ۴,۷۷۷ میلیون سهم و ارزش آن ۹,۸۳۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به هفته قبل‌تر به ترتیب ۲۳ و ۳۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین، در این مدت سه صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۲۳٫۴ درصد، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۳٫۸ درصد و محصولات شیمیایی با ۱۱٫۷ درصد نزدیک به نیمی از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل (هم وزن) نیز از ابتدای سال تا کنون ۱۱٫۸ درصد، شاخص کل (ارزش- وزنی) ۳٫۱ درصد، شاخص قیمت (ارزش- وزنی) ۳ درصد و شاخص قیمت (هموزن) ۱۱٫۶ درصد رشد داشته‌اند و شاخص فرابورس ایران در این مدت ۵٫۴ درصد، قیمت سکه بهار آزادی ۱٫۱ درصد، قیمت دلار (آزاد) ۰٫۳ درصد و قیمت یورو (آزاد) یک درصد افزایش را به ثبت رسانده‌اند.

صنعت محصولات کاغذی هم با بازدهی مثبت ۴۴٫۳ درصد در صدر صنایع بورسی در یک ماه گذشته قرار گرفته و صنعت استخراج کانه‌های فلزی با افت ۵٫۶ درصدی، بیشترین افت را تجربه کرده است. به علاوه اینکه، در میان شرکت‌های بورسی نیز شرکت تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام با ۹۷٫۴+ درصد بیشترین افزایش و کاشی پارس با ۲۰٫۱- درصد بیشترین کاهش را داشته‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 8 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها