سورنا بورس ناکامی خصوصی‌سازی در هفته دوم تیر ماه - سورنا بورس

سهام ۴ شرکت دولتی در مجموع شامل ۴۷۲ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ سهم به صورت وکالتی توسط سازمان خصوصی‌سازی در هفته دوم تیرماه روی میز مزایده ‌رفت که خریداران به آن اقبالی نشان ندادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۹۵ درصد سهام شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی شامل ۳۱۹ میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم ۱۵۶۶ ریال به وکالت از شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ۳۳٫۵۴ درصد سهام شرکت هلیکوپتری ایران شامل ۱۵ میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم ۲۹ هزار و ۴۲۹ ریال به وکالت از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان و شرکا، ۹۴٫۹۶ درصد سهام شرکت ماشین‌سازی لرستان شامل ۱۲۹ میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم ۴۴۷ ریال به وکالت از سوی گروه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا و ۳۷٫۱۷ درصد سهام شرکت ایدرو لندرا شامل ۷ میلیون سهم به قیمت هر سهم ۳۴۸ ریال به وکالت از سوی یک شخص حقیقی، میزان سهامی هستند که عرضه شده و بدون خریدار ماندند.

همچنین تعداد ۷۷ تخته فرش برای دومین بار توسط این سازمان به ارزش کل پایه ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در هفته گذشته روی میز فروش رفت که خریداران اقبالی به آنها نشان ندادند.

بر اساس این گزارش؛ مبلغ سپرده شرکت در مزایده این تعداد فرش، ۳۲۱ میلیون ریال اعلام شده بود که متقاضیان در صورت خرید، می‌بایست به صورت نقد مبلغ پیشنهادی خود را به حساب دولت واریز می‌کردند.

پیش‌تر هم این سازمان در ۳۰ فروردین ماه امسال مزایده این ۷۷ تخته فرش را برگزار کرد که خریداران اقبالی به آن نشان ندادند و بخش خصوصی مایل نشد تا بر روی فرش‌های دولت قدم بگذارد.

گفتنی است ناکام هفته گذشته سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری سهام دولت در حالی رقم خورده است که نگاهی به وضعیت واگذاری‌های امسال نشان می‌دهد تاکنون تنها ۸۰ میلیارد ریال سهم دولتی توسط این سازمان به فروش رسیده است.

ابن در حالی است که بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سال جاری ۳۳۷ بنگاه واگذاری شود.

همچنین طبق قانون سال ۹۳ آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت‌های دولتی تعیین شده بود که این مهلت در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تمدید شده است و با این اوصاف باید منتظر تمدید مهلت واگذاری‌ها برای یک سال دیگر، در سال ۹۷ نیز باشیم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.