سورنا بورس ممنوعیت صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از طریق بانک‌ها - سورنا بورس

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس امروز ابلاغیه‌ای صادر و طی به کلیه نهادهای مالی اعلام کرده که صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از امروز ممنوع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این اطلاعیه این طور آمده است:

به استحضار می‌رساند؛ مصوبە تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۶ هیات مدیره محترم سازمان در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

۱- از تاریخ ابلاغ این مصوبه، صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از طریق شعب بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری ممنوع است. لذا آن دسته از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در حال حاضر بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری عهده‌دار سمت رکن مدیر ثبت آنها هستند یا از شعب مربوطه جهت دریافت درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق استفاده می‌کنند، موظفند بدون نیاز به طی تشریفات اصالح اساسنامه و امیدنامه، ضمن معرفی شخص واجد شرایط دیگری به عنوان مدیر ثبت، رویە پذیره‌نویسی، صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق مربوطه را به گونه‌ای اصلاح نماید که دریافت درخواست صدور واحدهای سرمایه‌گذاری صرفا به روشی غیر از مراجعه سرمایه‌گذار به شعب بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری امکان‌پذیر باشد. لازم به ذکر است، ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری توسط شعب بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری بلامانع است.

۲- امکان تصدی سمت رکن مدیر ثبت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط بانک‌ها و موسسات مالی واعتباری وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.