سورنا بورس مقایسه آخوندی از صندوق زمین و ساختمان نوپا در ایران و جهان - سورنا بورس

عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از نخستین مجتمع مسکونی صندوق زمین و ساختمان گفت: با استفاده از منابع مالی این صندوق‌ها می‌توانیم پروژه‌های بزرگ ساخت‌و‌ساز را عملی کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، این مدل را به صورت ساده در معاملات روزانه مردم شاهد هستیم اما در این روش معامله از صورت چهره به چهره خارج و به یک روش رسمی با تأمین مالی ساخت ساز تبدیل می‌شود.

وی افزود: در این روش هرکسی می‌تواند با نهادهای توسعه گر با نظارت‌های قانونی بازار سرمایه مشارکت کند به طوری که هم اکنون با ساخت مجتمع ۸۰ واحدی در تهران، ساخت هزار واحد مسکونی دیگر در سطح کشور در دست اقدام قرار گرفته است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای ساخت‌و‌ساز در بیرون از شهرها زمین‌های بزرگ با کارفرمای بزرگ تأمین کننده مالی نیاز داریم در حالی که در بافت‌های فرسوده شهری در داخل شهرها که ۱۰۰ صدها مالک دارد با استفاده از منابع مالی این صندوق‌ها می‌توانیم در باز آفرینی شهری اقدامات خوبی را انجام دهیم.

حتی در حوزه اجاره داری نیز می‌توانیم با استفاده از منابع مالی این صندوق‌ها و با ساخت واحدهای مسکونی استیجاری در حوزه اجاره‌داری وارد شویم.

آخوندی اظهار داشت: در این روش تمام عملیات ساخت و ساز تحت کنترل شدید فنی و مالی است، زیرا نظارت بازار سرمایه بر این پروژه‌ها اجازه ساخت‌و‌ساز غیر‌کیفی را نمی‌دهد و تمام واحدهای آن نیز با تضمین کافی به فروش می‌رسد.

تمام واحدهای مسکونی این مجتمع با ۵ سال تضمین لازم به خریداران عرضه شده، در صورتی که این روش جدید رواج پیدا کند در این صورت مردم با اطمینان خاطر بیشتری واحدهای مسکونی را خریداری می‌کنند.
وی در حاشیه این مراسم گفت: سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، دارای اراضی زیادی هستند و ما به دنبال این هستیم با استفاده از منابع مالی صندوق‌های زمین و ساختمان بتوانیم بر روی این اراضی ساخت‌و‌ساز و آن را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 250 views بار دسته بندی : آخرین اخبار مسکن تاريخ : 18 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.