سورنا بورس معرفی سپرده‌گذاری مرکزی ایران در اجلاس فیاس - سورنا بورس

حسین فهیمی در اجلاس اخیر فیاس که در مسقط عمان برگزار شد، گفت: بازار سرمایه ایران شاهد یک جهش کوانتومی در زمینه قوانین و مقررات و ارتقاء زیر ساخت‌های الکترونیکی، محصولات نرم‌افزاری و فنی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه سامانه‌های فراوانی در سالهای اخیر در بازار سرمایه ایران راه‌اندازی شده است، افزود: درگاه الکترونیکی سهامداران «دارا» یکی از این سامانه‌ها است که با اعلام خودکار تغییرات پرتفوی به سهام‌داران، ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها، موجب افزایش شفافیت در پرتفوی سهامداران از طریق اطلاع‌رسانی روزانه تغییرات دارایی شده است.

فهیمی به راه‌اندازی نسخه جدید سامانه نت کلیر در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و گفت : اضافه شدن کد ملی سهامداران بر روی اعلامیه و گواهینامه‌های بازار سرمایه برای نخستین‌بار، امکان درج و گزارش‌دهی هزینه انبار گواهی‌های سپرده کالایی و مالیات سپرده کالایی بر ارزش افزوده آن و گزارش‌دهی مالیات بر ارزش بر افزوده معاملات از قابلیت‌های جدید این سامانه است.

مدیرعامل سمات ادامه داد: این سامانه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران توسعه داده شده که گزارش‌های الکترونیک و غیر کاغذی را که منشاء آن سامانه پس از معاملات بازار سرمایه است، ایجاد کرده و آن را در اختیار ذینفعان خود قرار می‏‌دهد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران سال گذشته درنشست سالانه فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا که در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، به عضویت هیات مدیره اجرایی این فدراسیون درآمد.

 

منبع: ایبنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.