سورنا بورس معاملات هیجانی با ابطال مصوبه گاز/ پیش بینی بازار سهام امروز 18 مرداد - سورنا بورس

به گزارش سورنا بورس ، بازار سهام در روند معاملات روز سه‌شنبه شاهد ریزش بیشتر شاخص هم‌وزن به نسبت افت تراز شاخص کل بود. معاملات دیروز بیانگر توان بیشتر جریان پول حقیقی نسبت به روند شاخص کل بود. در معاملات روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۶۴ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۸۴ صدم درصد افت تراز داشتند.

دیروز شاخص‌های فرابورسی نیز یکپارچه سرخ‌پوش بودند. شکاف بین بازدهی شاخص کل و شاخص هم‌وزن در فرابورس به نسبت بورس تهران بیشتر بود و در بین شاخص‌های فرابورسی، شاخص بازار اول فرابورس با ۱٫۲ درصد افت تراز برخلاف معاملات روز دوشنبه، بیشترین میزان افت روزانه را به ثبت رساند.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت فعالیت‌های هنری با ۵٫۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت انبوه‌سازی با ۵٫۵ میلیارد تومان و صنعت اطلاعات و ارتباطات با ۵٫۱ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۱۵۵٫۹ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت فلزات اساسی با ۹۱٫۶ میلیارد تومان و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با ۵۹٫۱ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی ۳۰ روز اخیر

روز سه‌شنبه روند معاملات و خرید و فروش سهام به نحوی بود که میانگین سرانه فروش هر کد حقیقی به ۲۷٫۷ میلیون تومان رسید. این درحالی است که متوسط سرانه خرید هر کد حقیقی در معاملات روز گذشته ۲۲٫۶ میلیون بوده که نشان از ایجاد شکاف در بین این دو معیار دارد.

نسبت نماد‌های مثبت و منفی نیز در معاملات دیروز اختلاف زیادی پیدا کرد. درحالی که معاملات روز دوشنبه، بازاری ۴۱ درصد سبز پوش و ۵۹ درصد قرمز پوش ساخته بود؛ معاملات روز گذشته با قرمز پوشی ۷۳ درصدی نماد‌ها و رشد قیمت ۲۷ درصد مابقی، نقشه بازار قرمز‌تری را به تصویر کشاند.

اینفو بورس

خروج جریان پول حقیقی نیز در معاملات سه‌شنبه با افزایش قابل توجهی همراه بود. خروج پول روز گذشته در حالی به ثبت رسید که خالص جریان پول حقیقی در بیش از ۷۰ درصد نماد‌ها منفی بود. از سوی دیگر ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت نیز نشان از وضعیت بلاتکلیف بازار سهام داشت.

نکته قابل توجه معاملات دیروز افزایش شدید صفوف خرید و فروش سهام بود. صف خرید سهام که در روز دوشنبه ارزش ۲۴۵ میلیارد تومانی داشت، در معاملات دیروز به ۴۱۹ میلیارد تومان رسید و صف‌های فروش سهام که در معاملات روز دوشنبه ارزشی ۲۶۱ میلیارد تومانی داشتند؛ در معاملات روز گذشته به ارزش ۳۷۱ میلیارد تومانی رسیدند.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه

 با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ بازار سهام معاملات روز چهارشنبه را با هیجانات خبر ابطال مصوبه نرخ گاز آغاز خواهد کرد. این خبر با توجه به ارزش اندک معاملات خرد این روز‌ها می‌تواند تأثیرات بالقوه‌ای را بر معاملات سهامی داشته باشد. بورس تهران از روز ۱۷ اردیبهشت ماه و با تصمیم‌گیری در خصوص این مصوبه ریزشی شده که ابطال این مصوبه می‌تواند خبر مثبتی برای صنایع مصرف کننده گاز به عنوان سوخت و خوراک باشد.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بورس تهران معاملات امروز را با افزایش تقاضای سهام شرکت‌های صنایع سنگین و علل خصوص پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها آغاز کند. معاملات امروز احتمالا با ورود پول حقیقی سنگین به سهام و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت به پایان برسد. بازدهی بیشتر شاخص کل به نسبت شاخص کل هم‌وزن در پایان معاملات امروز محتمل است. از سوی دیگر با وجود احتمال تغییراتی در خبر ابطال مصوبه نرخ گاز، امکان تغییر روند معاملات در میانه بازار نیز وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 183 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 9 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.