سورنا بورس معاملات بورس بر مدار کانه‌های فلزی - سورنا بورس

حجم معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت ۴۴۹۵ میلیون سهم و ارزش آن ۹۲۸۹ میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۳۱ و ۲۸ درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات این مدت به عدد ۳۲۸۳۵۵۵ میلیارد ریال رسید که ۰٫۸۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم در هفته گذشته به عدد ۸۳۲۷۳ واحد رسید که ۷۳۱ واحد افزایش داشته است. این در حالی است که از ابتدای امسال تا کنون شاخص بورس ۷٫۸ درصد افزایش و شاخص کل هم‌وزن ۱۳٫۸ درصد افزایش داشته‌اند.

بر پایه این گزارش؛ سه صنعت «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲۰٫۲ درصد، «فلزات اساسی» با ۱۵٫۵ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۱۰٫۴ درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی و «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲۰٫۲ درصد، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۱۸٫۱ درصد و فلزات اساسی با ۱۴٫۳ درصد بیشترین ارزش معاملات را در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

در ۳۰ روز گذشته نیز صنعت «حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» با بازدهی ۱۹٫۳ درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «استخراج سایر معادن» با افت با ۱۹ درصدی بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت‌ها، «آلومینیوم ایران» با ۲۸۴٫۵ درصد بیشترین افزایش و «لنت ترمز ایران» با ۲۴٫۴ درصد بیشترین کاهش را داشتند.

همچنین در محاسبه بازدهی شاخص‌های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نزدک NASDAQ با رشد ۲٫۷ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس آمستردام (DAX) با افت ۰٫۲ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 16 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.